شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

معاون رئیس جمهور آذربایجان: ارمنستان با دالان زنگزور می‌تواند به دریا راه پیدا کند

معاون رئیس جمهور آذربایجان: ارمنستان با دالان زنگزور می‌تواند به دریا راه پیدا کند

معاون رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه ارمنستان به دریا راه ندارد، گفت: ارمنستان با دالان زنگزور می تواند به دریا راه پیدا کند. جامعه ارامنه خارج از این کشور برای حل این مشکلات نقش بزرگی می تواند ایفا کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی که امروز شنبه منتشر شد، با اشاره به اینکه ارمنستان باید از ادعاهای ارضی خود درباره ترکیه و جمهوری آذربایجان دست بردارد، گفت: ارمنستان اگر نگاه راهبردی داشته باشد، این برای ایروان منافع بلند مدت در بر دارد.

وی افزود: جنوب قفقاز بازار کوچکی است و ارمنستان برای استفاده از پتانسیل های خود نیازمند عادی سازی روابط با همسایگانش است. آخرین انتخابات پارلمان ارمنستان نشان داد که مردم این کشور از سیاست دشمنی با همسایگان حمایت نمی کنند. نیکول پاشینیان مجدداً به قدرت رسید و روبرت کوچاریان شکست خورد.

معاون رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه ارمنستان به دریا راه ندارد، گفت: ارمنستان با دالان زنگزور می تواند به دریا راه پیدا کند. جامعه ارامنه خارج از این کشور برای حل این مشکلات نقش بزرگی می تواند ایفا کند. نمایندگان جامعه ارامنه در خارج از کشور در پاریس و دیگر شهرهای اروپایی، زندگی تجملاتی دارند اما مردم این کشور در شرایط دیگری زندگی می کنند.

حاجی اف با اشاره به پیشنهاد صلح جمهوری آذربایجان به ارمنستان اظهار داشت: در جنگ اول قره باغ 4 هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان ناپدید شده اند که ما از ارمنستان درباره آنها اطلاعات می خواهیم. همچنین در مناطقی که آزاد شده است، مناطقی مین گذاری شده است.  تاکنون نقشه های داده شده تنها 25 درصد دقت داشته است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *