پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - Thursday 16 May 2024

ملی‌پوش تیروکمان: کاهش حواشی، رسیدن به آمادگی را سرعت می‌بخشد

ملی‌پوش تیروکمان: کاهش حواشی، رسیدن به آمادگی را سرعت می‌بخشد

 دختر کماندار ملی‌پوش رشته ریکرو با بیان اینکه کاهش حواشی موجب خواهد شد تا روند رسیدن به آمادگی سرعت بیشتری به خود بگیرد، گفت: این مهم باعث خواهد شد تا برای کسب سهمیه در مسابقات فرانسه نیز امید بیشتری داشته باشیم.

پارمیدا قاسمی در حاشیه سومین اردوی آماده سازی کمانداران در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: حضور روانشناس کاربلد حوزه ورزشی می‌تواند کمک موثری برای مدیریت ذهن و کنترل اضطراب و هیجان ورزشکاران داشته باشد و در نهایت افزایش آرامش روانی آنان را در پی دارد.

وی گفت: البته خبر خوش اینکه با تلاش کادر فنی و مساعدت فدراسیون قرار است بزودی روانشناس در کنار تیم ملی و کمانداران حضور یابد. ما خیلی وقت‌ها به دلیل فشار روانی و عدم کنترل ذهن نمی‌توانیم رکوردی که در تمرینات داریم را در مسابقه تکرار کنیم.

این کارشناس ارشد میکروبیولوژی ادامه داد: امکان حضور در رقابت‌های تدارکاتی و اردوهای آماده سازی از دیگر عواملی است که می‌تواند در بهتر شدن عملکرد ورزشکاران برای حضور در میادین بزرگ موثر باشد، زیرا تجربه ما را افزایش داده و بطور طبیعی استرس را کاهش می‌دهد.

قاسمی، گرانی ملزومات تیراندازی با کمان  را از دیگر عوامل استرس‌زا این رشته عنوان کرد و گفت: کمانداران ملی‌پوش چیزی با عنوان حقوق دریافت نمی‌کنند اما اگر شرایط به گونه‌ای بود که فدراسیون مبلغی به ورزشکاران پرداخت می‌کرد، این مبلغ می‌توانست در تامین هزینه‌های ملزومات و تجهیزات مورد نیاز به ورزشکاران کمک کند. البته فدراسیون خودش نیز می‌تواند برخی ملزومات را تهیه و در اختیار کمانداران قرار دهد.

به گفته وی در ورزش حرفه‌ای ورزشکار باید به طور مداوم تمرین کنند و فرصتی برای اشتغال و کسب درآمد ندارند و هزینه‌های سنگین تامین تجهیزات در کاهش انگیزه و تلاش برای ادامه فعالیت در این رشته تاثیر گذار است.

این کماندار در خصوص آغاز اردوهای آماده سازی تیم ملی تیراندازی با کمان، گفت: کمانداران چند ماهی به صورت شخصی در منازل و سپس در باشگاه‌ها تمرینات خود را پیگیری می‌کردند و همین مساله باعث افت آمادگی ورزشکاران شده بود.

قاسمی گفت: خوشبختانه با تمهیدات فدراسیون تیراندازی با کمان و اجازه ستاد ملی کرونا تمرینات از مدتی پیش آغاز شده و ما تلاش می‌کنیم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از امکانات بهداشتی که فدراسیون در اختیار ما قرار داده است مانع از شیوع کرونا در اردوها شویم.

دارنده مدال طلای تیمی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، گفت:  سطح آمادگی فعلی ما پیش از کرونا قابل مقایسه نیست زیرا ما به مدت طولانی از اردو و مسابقات دور بودیم. از آنجا که تمرینات ما زیر نظر  کادر فنی و مربیان‌مان انجام نشده از نظر تکنیک تغییراتی ایجاد شده و برگزاری اردوهای منظم برای رسیدن به سطح آمادگی ما تا قبل از شیوع کرونا بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: البته به طور مجازی تمرینات خود را به منظور حفظ آمادگی جسمانی و فنی در زمان کرونا پیگیری کردیم اما فرق زیادی بین تمرین در اردوها و تمرین شخصی آن هم در منزل وجود دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *