شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

ملی‌پوش وزنه‌برداری: دوپینگ زنگ خطری برای فعالیت زنان در این رشته است

ملی‌پوش وزنه‌برداری: دوپینگ زنگ خطری برای فعالیت زنان در این رشته است

*این روزها حرف‌هایی در خصوص دوپینگ زنان وزنه‌بردار می‌شنویم که بدون هیچ مدرکی نمی‌توان درخصوص آن اظهار نظر کرد. با توجه به اینکه زنان وزنه‌بردار به تازگی وارد این رشته شده‌اند، موضوع دوپینگ نمی‌تواند برای آنان جلوه خوبی داشته باشد. اگر قرار باشد با سهل انگاری ورزشکاران و مربیان، زنان به سمت و سوی دوپینگ کشیده شوند شرایط دشواری را برای دیگر وزنه‌برداران رقم می‌زنند.

تهران – ایرنا – عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران گفت: زنان وزنه‌بردار به تازگی وارد این رشته شده‌اند و دوپینگ زنگ خطری برای آنان محسوب می‌شود و مربیان باید آگاهانه با این مساله برخورد کنند.

«سیده الهام حسینی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: این روزها حرف‌هایی در خصوص دوپینگ زنان وزنه‌بردار می‌شنویم که بدون هیچ مدرکی نمی‌توان درخصوص آن اظهار نظر کرد. با توجه به اینکه زنان وزنه‌بردار به تازگی وارد این رشته شده‌اند، موضوع دوپینگ نمی‌تواند برای آنان جلوه خوبی داشته باشد. اگر قرار باشد با سهل انگاری ورزشکاران و مربیان، زنان به سمت و سوی دوپینگ کشیده شوند شرایط دشواری را برای دیگر وزنه‌برداران رقم می‌زنند.

وی افزود: همواره در فدراسیون بحث آنتی دوپینگ و کلاس‌های مربوطه با جدیت دنبال می‌شود تا با آگاهی بخشی ملی‌پوشان را از این پدیده دور نگاه دارند. مربیان و ورزشکاران باید آگاهانه با این مساله برخورد کنند.

این وزنه‌بردار همچنین در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک و اهدا وایلد کارت از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، خاطر نشان کرد: هنوز اطلاعی از پاسخ نامه‌ای که برای کمیته بین‌المللی المپیک برای اهدا وایلد کارت به زنان وزنه‌بردار فرستاده شد، ندارم. براساس قوانین کمیته بین‌المللی المپیک باشد وایلد کارتی به ما تعلق نمی‌گیرد. هدف ما این است تا روز به روز بهتر شویم و در این راه تلاشمان را زیاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این ۲ ماه تمریناتم را در منزل پیگیری کردم. قرار است ۱۰ خرداد سالن وزنه‌برداری در شهرستان درود باز شود اما وضعیت این شهر هنوز قرمز است و سالن وزنه‌برداری بزرگی نداریم. با این شرایط ترجیح می‌دهم در خانه تمرین کنم و «اکبر خورشیدی» مشاور فنی تیم ملی زنان نیز همواره پیگیر تمرینات است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *