چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - Wednesday 15 May 2024

موسسه تحقیقاتی آمریکا: هیچ سندی در مورد تقلب در انتخابات بولیوی وجود ندارد

موسسه تحقیقاتی آمریکا: هیچ سندی در مورد تقلب در انتخابات بولیوی وجود ندارد

*به گزارش شبکه الجزیره، موسسه تحقیقاتی ماساچوست آمریکا که یکی از موسسات زیر مجموعه‌های مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی (CEPR) در واشنگتن دی سی است، در تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که هیچ سندی در مورد تقلب در انتخابات بولیوی وجود ندارد و به احتمال زیاد پیروزی مورالس در انتخابات قانونی بوده است.

تهران- ایرنا- موسسه تحقیقاتی ماساچوست آمریکا روز جمعه بعد از انجام تحقیقات بسیار اعلام کرد که در انتخابات اکتبر (مهر-آبان) بولیوی که منجر به پیروزی اوو مورالس شد هیچ تقلبی صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه الجزیره، موسسه تحقیقاتی ماساچوست آمریکا که یکی از موسسات زیر مجموعه‌های مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی (CEPR) در واشنگتن دی سی است، در تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که هیچ سندی در مورد تقلب در انتخابات بولیوی وجود ندارد و به احتمال زیاد پیروزی مورالس در انتخابات قانونی بوده است.

براساس نتایج تحقیقات موسسه ماساچوست که در روزنامه واشنگتن پست نیز منتشر شده است: رسانه‌ها اکثراً ادعاهای تقلب را در انتخابات بولیوی گزارش کرده‌اند با این حال، ما به عنوان متخصصان در صحت انتخابات، متوجه می‌شویم که شواهد آماری از ادعای تقلب در انتخابات اکتبر بولیوی پشتیبانی نمی‌کند.

گزارش موسسه ماساچوست در حالی منتشر می‌شود که بعد از انتخابات بولیوی و پیروزی مورالس سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) بعد از متهم کردن تقلب در این انتخابات باعث برکناری مورالس شد.

سازمان کشورهای آمریکایی یک سازمان منطقه‌ای است که در ۱۹۴۸ پایه‌ریزی شد، این سازمان ۳۵ عضو دارد و در واشنگتن دی سی مستقر است.

در انتخابات ماه اکتبر مورالس رییس جمهوری بولیوی پیروز رقابت‌ها اعلام شد اما ناظران بین‌المللی اعلام پیروزی او را نتیجه تقلب و دستکاری آرا اعلام کردند.

مورالس که از سال ۲۰۰۶ ریاست دولت را در اختیار داشت سرانجام پس از افزایش اعتراض‌ها به توصیه فرماندهان ارتش از سمت خود استعفا داد و به مکزیک پناهنده شد. او پس از ورود به مکزیک  کناره‌گیری خود را نتیجه فشار نظامیان و کودتا خواند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *