پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

ناتوانی اداره زندان‌های آمریکا در رسیدگی به پرونده‌های آزارجنسی

ناتوانی اداره زندان‌های آمریکا در رسیدگی به پرونده‌های آزارجنسی

*به گزارش کمیته تخصصی سنا تاکنون ۸ هزار گزارش علیه سوءرفتار زندانبانان در این هیأت دریافت شده که شکایت از صدها فقره آزار جنسی از جمله آنهاست ،

 نتایج تحقیقات کمیته تخصصی سنا نشان می دهد که اداره زندان های آمریکا قادر به جلوگیری از آزار جنسی زندانیان به دست کارکنان زندان ها نبوده و در مواردی در مسیر رسیدگی به این اتهامات سنگ اندازی کرده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه یو اس ای تودی گزارش داد که سه تن از زندانیان آزاد شده از زندانهای آمریکا در جلسه کمیته تحقیقاتی سنا شهادت دادند که زندانبانان سالها آنها را هدف آزار جنسی قرار داده و تهدید می کردند که در صورت گزارش این تخلفات دست به تلافی خواهند زد.

به گزارش تارنمای این روزنامه، سه تن از محکومین سابق در حالیکه احساساتی شده بودند به کمیته تحقیقاتی سنا گفتند که اداره فدرال زندان ها نه تنها به شکایات آنان اعتنایی نکرد، بلکه از مزاحمان نیز حمایت کرده و جلوی رسیدگی به اتهامات آنان را می گرفت.

یکی از این شهود به کمیته ای که در هشت ماه گذشته در مورد آزار جنسی زندانیان زندان های فدرال آمریکا تحقیق می کند، گفت که مزاحم وی به اطلاعات شخصی اش دسترسی داشته و آن را به اهرم فشاری علیه او تبدیل کرده بود.

به گفته این زندانی سابق، گرچه مزاحم وی محکوم شده و اکنون مشغول گذراندن ۱۳۵ ماه زندان است ولی در گذشته و هنگام آزار وی نیز به جرایم جنسی علیه دیگر زندانیان متهم شده بود.

به گفته جان اوساف (Jon Ossof) سناتور دموکرات ایالت جورجیا و رئیس کمیته مذکور، نتایج تحقیقات نشان می دهد که اداره زندان های آمریکا ناتوان از شناسایی و جلوگیری از آزار و اذیت جنسی زندانیان بوده است.

به گزارش این کمیته، تاکنون ۸ هزار گزارش علیه سوءرفتار زندانبانان در این هیأت دریافت شده که شکایت از صدها فقره آزار جنسی از جمله آنهاست.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *