پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

نتایج یک نظرسنجی ؛ سیاهان آمریکا نژادپرستی را یک بحران فزاینده می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی ؛  سیاهان آمریکا نژادپرستی را یک بحران فزاینده می‌دانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که سیاهان این کشور، نژادپرستی را یک چالش و بحران فزاینده می دانند ، براساس نتایج این نظرسنجی، دو سوم سیاهپوستان آمریکایی معتقدند برنامه های دولت آمریکا در مبارزه با نابرابری نژادی در ایالات متحده منجر به تغییراتی که زندگی سیاه‌پوستان را بهبود بخشد، نشده است.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه بیو در آمریکا نشان می دهد که سیاهان این کشور، نژادپرستی را یک چالش و بحران فزاینده می دانند.

براساس نتایج این نظرسنجی، دو سوم سیاهپوستان آمریکایی معتقدند برنامه های دولت آمریکا در مبارزه با نابرابری نژادی در ایالات متحده منجر به تغییراتی که زندگی سیاه‌پوستان را بهبود بخشد، نشده است.

در بخش دیگری از این نظرسنجی ۵۶ درصد از سیاهان آمریکا معتقد بوده اند تمرکز بر مبارزه با نابرابری های نژادی پس از اعتراضات علیه قتل جورج فلوید، ممکن است که به بهبود زندگی سیاه‌پوستان در آمریکا منجر شود.

در مقابل ۶۵ درصد از سیاه‌پوست های آمریکایی معتقدند که تغییراتی در موضوع نابرابری نژادی در آمریکا ایجاد نشده و شرایط به شکل سابق ادامه دارد.

در این نظرسنجی تنها ۱۳ درصد از سیاهان آمریکا معتقد بوده اند که بسیار احتمال دارد مساوات و برابری نژادی در آمریکا برقرار شده و وضعیت آنها نسبت به قبل بهبود یابد.

براساس گزارش موسسه افکارسنجی بیو، اکثریت سیاهان آمریکایی همچنان نژادپرستی در این کشور را یک چالش حل نشده و در حال گسترش می دانند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *