یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

ندا شهسواری : امیدوار به سومین حضور متوالی در مسابقات المپیک هستم

ندا شهسواری : امیدوار به سومین حضور متوالی در مسابقات المپیک هستم

کرمانشاه- ایرنا- تنها بانوی المپیکی پینگ پنگ ایران با ابراز رضایت از آمادگی خود، گفت: امیدوار به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو و سومین حضور متوالی خود در این رقابت‌ها هستم.

ندا شهسواری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن ۲ مرحله اردوی آمادگی، هم اکنون در سومین مرحله اردوی تمرینی به سر می بریم تا هرچه بیشتر برای مسابقات انتخابی المپیک که یک ماه دیگر در قطر برگزار می شود، آماده شویم.

وی با بیان اینکه اردوی تیم ملی پینگ پنگ ۲۱ روزه و تا حدود ۱۵ اسفند به طول می انجامد، گفت: قرار است هفدهم این ماه عازم دوحه قطر محل برگزاری مسابقات شویم.

شهسواری در خصوص مسابقات انتخابی المپیک نیز گفت: قرار است ابتدا رقابت های گزینشی منطقه آسیای میانه از ۲۳ تا ۲۵ اسفند برگزار شود که در بخش بانوان تنها یک سهمیه اختصاص پیدا کرده است.

ملی پوش کرمانشاهی تیم ملی پینگ پنگ بانوان کشور افزود: تاکنون حضور هفت ورزشکار در مسابقات گزینشی منطقه آسیای میانه قطعی شده ولی احتمال افزایش ورزشکاران شرکت کننده وجود دارد.

وی اصلی ترین رقیبان خود در مسابقات این منطقه را پینگ پنگ بازان قزاقستان و ازبکستان اعلام کرد کرد و گفت: امیدوارم با شکست این رقبا باز هم بتوانم المپیکی شوم.

شهسواری تصریح کرد: احتمالا مسابقات ابتدا به صورت دوره ای و سپس حذفی برگزار می شود تا نفر اول به مسابقات المپیک ۲۰۲۱ توکیو راه پیدا کند.

پرافتخارترین بانوی پینگ پنگ باز ایران ادامه داد: مسابقات گزینشی جهانی هم روزهای ۲۶ تا ۲۸ اسفند در قطر برگزار خواهد شد که البته کار در آن جا بسیار سخت تر خواهد بود.

وی در پایان گفت: تمرینات خود را به صورت مرتب پیگیری و خوشبختانه شرایط خوبی دارم و با توجه به وضعیت آمادگی فعلی امیدوارم برای سومین بار متوالی بتوانم سهمیه مسابقات المپیک را کسب و برای ورزش کرمانشاه و کشور افتخار آفرین شوم.

در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۱ توکیو برای کشورمان در بخش بانوان ندا شهسواری و شیما صفایی و در بخش آقایان نیز نوشاد و نیما عالمیان با حریفان رقابت می کنند.

برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۱ توکیو ۲ سهمیه به منطقه آسیای میانه اختصاص داده شده که یکی متعلق به بانوان و دیگری هم متعلق به آقایان است.

کشورهای حاضر در آسیای میانه شامل ایران، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و قرقیزستان است که هر کشور می تواند ۲ ورزشکار معرفی کند.

جمیل لطف الله نسبی و حمیده ایرانمنش به ترتیب هدایت تیم های ملی آقایان و بانوان تنیس روی میز ایران را برعهده دارند.

ندا شهسواری تنها بانوی پینگ پنگ باز کشورمان است که موفق به حضور در مسابقات المپیک شده است، وی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو حضور داشت.

مسابقات المپیک ۲۰۲۱ توکیو که تابسان امسال به دلیل شیوع کرونا لغو شد قرار است اول تا هفدهم مرداد ۱۴۰۰ برگزار شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *