دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

طعنه‌هاي تند خبرنگار عربستاني به النصر :کوچک هم‌چنان کوچک مي‌ماند و باعث سربلندي کشور نمي‌شود.

طعنه‌هاي تند خبرنگار عربستاني به النصر :کوچک هم‌چنان کوچک مي‌ماند و باعث سربلندي کشور نمي‌شود.

*پول مردان را نمي‌سازد ، اي ناکامان ما را ناکام گذاشتيد. بودجه کل تيم ايراني بيشتر از 5 ميليون دلار نمي‌شود اما شما با حمايت وزارت ورزش بازيکنان خارجي و داخلي بسيار خوبي جذب کرديد و 200 ميليون هزينه صرف کرديد. AFC بازيکنان آن‌ها را محروم کرد و هم‌چنين اخراجي دادند اما شما برنده نشديد. 

تيمي که درد کشيد اما تسليم نشد! پرسپوليس شنبه شب کمر کنفدراسيون مافيايي فوتبال آسيا و شيوخ سعودي را شکست و با رشادت و غيرت ايراني در يک بازي تاريخي براي دومين بار به فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود کرد. تيم فوتبال پرسپوليس ايران در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف تيم النصر عربستان رفت که با وجود محروميت عيسي آل کثير در ضربات پنالتي به پيروزي رسيد و راهي فينال شد.

 

شوک AFC با محروميت آل کثير

 

چند ساعت مانده به شروع اين ديدار، کميته انضباطي AFC عيسي آل کثير، مهاجم پرسپوليس را به دليل نقض قانون 58.1 انضباطي براي مدت 6 ماه از هر گونه فعاليت ورزشي محروم کرد. اين محروميت آل کثير به دليل شادي بعداز گل با پاختاکور که حرکتي نژادپرستانه اطلاق شد. همچنين اين بازيکن 10 هزار دلار جريمه نقدي شد. از اردوي پرسپوليس خبر مي رسد بازيکنان و اعضاي کادرفني پرسپوليس پس از شنيدن اين راي شوک زده شده و محروميت بهترين گلزن تيمشان سبب غافلگيري آنها شد. يحيي گل‌محمدي پيش از بازي پرسپوليس مقابل النصر عربستان در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا اظهار کرد: بازي سختي است و بايد مراقب باشيم تا مهاجمان حريف را کنترل کنيم. البته مي‌دانيد AFC عيسي آل‌کثير مهاجمي که در اين رقابت‌ها چهار گل براي ما به ثمر رسانده را محروم کرد. نمي‌دانم چه بگويم اما اين موضوع اصلا جوانمردانه نيست. وي در ادامه گفت‌وگو با دوربين AFC توضيح داد: در جلسه فني قبل از بازي بوديم که ناگهان به ما گفتند آل‌کثير را در اختيار نداريم. شوک بزرگ و بدي به تيم وارد شد. با اين وجود پرسپوليس تيم بزرگي است و انگيزه بزرگي براي ما و هواداران وجود دارد تا بازي مقابل النصر را ببريم. وثوق احمدي در خصوص اينکه محروميت 6ماهه مهاجم پرسپوليس تا چه حد از نظر حقوقي درست است، اظهارکرد: زمانيکه مسابقات به صورت تورنمنت برگزار مي‌شود، AFC، يوفا يا ساير کنفدراسيون‌ها اعضاي کميته انضباطي را در محل مسابقات مستقر مي‌کنند. در واقع پنل را در آنجا تشکيل مي‌دهند که اگر در طول مسابقات اتفاقي رخ داد به موضوع رسيدگي و سريع راي را صادر کنند. لذا اينکه دو ساعت قبل از بازي اين راي صادر شده مورد عجيبي نيست. در تمام مسابقات اين مسائل پيش مي‌آيد. وي با اشاره به برداشت توهين نژادي از حرکت آل‌کثير عنوان کرد: اما اينکه اين موضوع با وجود کميته انضباطي AFC نژادپرستانه تلقي شده از جهت اينکه اين بازيکن حتي قبل از پيوستن به پرسپوليس در باشگاه‌هاي ديگري که بازي مي‌کرده اين شادي گل را نشان مي‌داد، از نظر من هيچ موضوع نژادپرستي وجود نداشته اما ما بايد کمي حواسمان جمع باشد که بعضي از اقدامات و کارهايي که در يک فرهنگي ممکن است مشکلي ايجاد نکند در فرهنگ ديگري داراي مشکل باشد. به عنوان مثال حرکت بعضي از انگشتان دست در بعضي از فرهنگ‌ها مساله‌اي نيست اما در فرهنگ ما مشکل دارد.

 

نيمه اول

در 5 دقيقه ابتدايي بازي توپ در ميان ميدان در گردش بود. دقيقه 8 تيم النصر روي يک ارسال از روي نقطه کرنر موقعيت خوبي داشت که نورا…ي توپ را دفع کرد. دقيقه 11 مارتينز از سمت راست محوطه جريمه پرسپوليس ارسال خطرناکي را انجام داد که پرسپوليسي‌ها توپ را به کرنر فرستادند. دقيقه 15 اميري توپ بلندي را به محوطه جريمه النصر ارسال کرد که مدافعان النصر آن را دفع کردند. دقيقه 16 حرکت ترکيبي بازيکنان پرسپوليس از سمت چپ آقايي را صاحب توپ کرد که ارسال زميني او توسط مدافعان حريف دور شد. دقيقه 20 برخوردي در محوطه جريمه پرسپوليس رخ داد که النصري‌ها اعتقاد به پنالتي داشتند. دقيقه 34 الغنام در محوطه جريمه با بشار رسن برخورد و داور اعلام پنالتي کرد. حمدا… ضربه پنالتي را گل کرد تا بازي يک بر صفر به نفع النصر شود. دقيقه 41 توپ ارسالي بشار رسن از سمت راست با ضربه سر عبدي وارد دروازه النصر شد. نيمه اول اين بازي با نتيجه تساوي يک – يک به پايان رسيد.

نيمه دوم

در ابتداي نيمه دوم حمدا… پشت محوطه جريمه پرسپوليس با کاميابي نيا برخورد کرد و اعلام خطا شد. ضربه ايستگاهي حمدا… به تير افقي دروازه پرسپوليس برخورد کرد. دقيقه 70 ارسال بازيکنان پرسپوليس از روي نقطه کرنر به خليل زاده رسيد که ضربه خليل زاده توسط دروازه بان مهار شد. دقيقه 76 مارتينز از سمت راست ارسال خطرناکي به سمت دروازه انجام داد که ضربه‌ حمدا… به شکل خطرناکي از کنار دروازه پرسپوليس به بيرون رفت. دقيقه 78 ارسال خطرناک آقايي از سمت چپ درون محوطه به کنعاني زادگان رسيد که ضربه‌ آکروباتيک او خوب نبود و به دروازه نرسيد. در دقايق پاياني نيمه دوم 2 تيم نتواستند موقع
وميت شش‌ماهه از فعاليت‌هاي فوتبالي و جريمه سنگين از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا مواجه شد. با توجه به اين موضوع يحيي گل‌محمدي مهدي عبدي جوان را جايگزين آل کثير کرد. در نهايت قرمزپوشان پايتخت پس از يک ماراتن 120 دقيقه‌اي و پس از تساوي يک بر يک برابر تيم النصر عربستان، در ضربات پنالتي برابر تيم عربستاني به پيروزي رسيدند و راهي فينال شدند.
يت خطرناکي ايجاد کنند و بازي با نتيجه يک بر يک به وقت‌هاي اضافه رفت.

وقت هاي اضافي و پنالتي

دقيقه 103 احسان پهلوان با گرفتن کارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد. دقيقه‌ 104 ضربه‌ خطرناک احمد يحيي توسط لک دفع شد. دقيقه 115 مارتينز از پشت محوطه جريمه پرسپوليس شوتي به سمت دروازه زد که با فاصله زياد به بيرون رفت. در نهايت اين ديدار در پايان 120 دقيقه با نتيجه يک- يک به پايان رسيد تا ضربات پنالتي تعيين کننده فيناليست ليگ قهرمانان آسيا 2020 باشد. پنالتي اول پرسپوليس را کنعاني زادگان تبديل به گل کرد. پنالتي اول النصر توسط مادو تبديل به گل شد. پنالتي دوم پرسپوليس توسط سيامک نعمتي تبديل به گل شد. پنالتي دوم النصر را مارتينز تبديل به گل کرد. پنالتي سوم پرسپوليس را ميلاد سرلک تبديل به گل کرد. پنالتي سوم النصر توسط عبيد گل شد. پنالتي چهارم پرسپوليس توسط شجاع خليل زاده تبديل به گل شد. پنالتي چهارم النصر توسط مايکن زده شد که لک توپ را گرفت. پنالتي پنجم توسط شجاعي گل شد و پرسپوليس فيناليست آسيا شد.

 

گل‌محمدي: به آنهايي که نمي‌خواستند به فينال برسيم جواب محکمي داديم

 

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت:

به همه بازيکنانم تبريک مي‌گويم، آنها در اين مسابقات واقعاً بزرگي کردند.

 

يحيي گل‌محمدي سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پس از ديدار تيمش مقابل النصر عربستان با بغضي که در گلو داشت، گفت:

زياد نمي‌توانم در مورد بازي صحبت کنم، چون دوست دارم اينجا از خيلي‌ها تشکر کنم. از همه هواداران‌مان که حمايت کردند و پشتيبان ما بودند. از همه مادران ايران زمين خصوصاً مادر عيسي آل‌کثير که خيلي دوست داشت پسرش را در زمين ببيند،‌ تشکر مي‌کنم.

به همه آنها تبريک مي‌گويم و اين پيروزي را به همه آنها تقديم مي‌کنيم. به همه بازيکنانم تبريک مي‌گويم، آنها در اين مسابقات واقعا بزرگي کردند. وي افزود:

 

بازيکنانم با تمام مشکلاتي که داشتند، دويدند، جنگيدند، غيرت و شرف گذاشتند و از حيثيت مردم ايران دفاع کردند و آبروداري کردند. فقط دوست دارم از همه آنهايي که دل‌شان با تيم‌ بود و همه کساني که دوست داشتند اين تيم به فينال برود تشکر کنم، خيلي‌ها هم بودند که دوست نداشتند اين اتفاق براي ما بيفتد. فکر مي‌کنم جواب محکمي به همه آنها داديم. در هر صورت از اين اتفاق خيلي خوشحاليم و ان‌شاءا… در فينال هم بتوانيم قهرمان شويم.

 

پيام تبريک وزير ورزش

مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان صعود پرسپوليس به فينال ليگ قهرمانان آسيا را تبريک گفت. در پيام مسعود سلطاني‌فر آمده است:

 

شما جوانان و قهرمانان ارزشمند با شکست قدرت‌هاي بزرگ فوتبال آسيا، در يک رخداد ملي، دل مردم ايران را شاد کرديد. در زمانه تحريم هاي ناجوانمردانه و ظالمانه عليه مردم بزرگ ايران، جوانان ارزشمند، قهرمان و پاک نهاد ايراني در عرصه مهم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا خوش درخشيدند و با صعود به فينال، کام مردم ايران را شيرين کردند. اين نتيجه با شکوه، غيرت و فداکاري جوانان ارزشمند و بزرگ ايران را در فوتبال و باشگاه مردمي پرسپوليس در سطح اول آسيا به نمايش گذاشت. اينجانب صعود باشگاه پرسپوليس را به عنوان نماينده ملي فوتبال ايران تبريک مي گويم .

مسئولان مسئولان و مقامات دولتي صعود پرسپوليس به فينال ليگ قهرمانان آسيا را تبريک گفتند.

 محمود واعظي رييس دفتر رييس جمهوري در پيام تبريک خود در اينستاگرام نوشت:

پيروزي غرورانگيز نماينده کشورمان در مصاف با تيم النصر عربستان و صعود به فينال ليگ قهرمانان آسيا را به ملت شريف کشورمان تبريک عرض مي‌کنم. اين موفقيت که در شرايطي بسيار دشوار بدست آمد -خصوصا با توجه به اجحاف آشکار به تيم پرسپوليس و تصميم شبهه برانگيز کنفدراسيون فوتبال آسيا در محروميت ستاره اين تيم در ساعات منتهي به بازي- شيريني دوچنداني داشت و قلب ايرانيان را شاد کرد.

تبريک وزير ارشاد: يازده نفر آل کثير

دکترسيد عباس صالحي وزير ارشاد نيز در توئيتي با تبريک صعود پرسپوليس به فينال ليگ قهرمانان آسيا نوشت: بازي زيبايي بود يازده نفر آل کثير بودند دست مريزاد.

علي ربيعي سخنگوي دولت نيز در توييتر خود نوشت:

ديشب، پرسپوليس در مقابل تيمي که متکي بردلارهاي زياد وجنگ رواني به مصاف آمده بود باغيرت به پيروزي رسيد. ايراني هميشه ازسختي‌ها، سربلندبيرون آمده است. ما مي‌توانيم در کنارهم، پيروزمندانه از همه بحران‌ها عبور کنيم. اين پيروزي رابه همه مردم ايران وبازيکنان باغيرت اين تيم تبريک مي‌گويم. 

واکنش علي دايي

علي دايي پس از صعود پرسپوليس به فينال آسيا پستي در اينستاگرام منتشر کرد. پرسپوليس در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا موفق شد در ضربات پنالتي النصر عربستان را شکست دهد و راهي فينال آسيا شود. علي دايي پس از اين پيروزي پيام تبريکي در اينستاگرامش منتشر کرد

تحسين بازيکنان پرسپوليس

کاپيتان تيم پرسپوليس پس از پيروزي پرسپوليس مقابل النصر و صعود به فينال ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت:

مبارک همه پرسپوليسي‌ها و مردم عزيز کشورمان باشد. بچه‌ها خيلي زحمت کشيدند و تلاش کردند. سيدجلال حسيني در مورد محروميت آل‌کثير پيش از آغاز بازي با النصر عنوان کرد: ما اينجا آمادگي همه چيز را داشتيم. بچه‌هاي ما تصميم گرفتند با تمام وجود بازي کنند. النصر تيم خوبي بود. ما براي موفقيت خيلي تلاش کرديم. شرايط سختي داشتيم اما اين بچه‌ها مي‌توانند کارهاي بزرگي را انجام بدهند. وي تصريح کرد: بايد اين بچه‌ها را تحسين کرد آنها با دست‌هاي خالي کار مي‌کنند. واقعاً نمي‌دانيد ما چه شرايطي در اينجا داريم. به هر حال اين پيروزي مبارک همه باشد و اميدوارم اين موفقيت‌ها ادامه داشته باشد.

خليلي: ما يک قدرت را برديم!

مهاجم سال هاي قبل پرسپوليس بعد از فينال ليگ قهرمانان آسيا جمله جالبي را به زبان آورد. محسن خليلي بعد از پايان ديدار پرسپوليس و النصر عربستان در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا گفت: ما يک قدرت را شکست داديم. چرا که نماينده عربستاني تمام تلاش خود را با کنفدراسيون آسيا انجام داد تا اين بازي را ببرد.

تبريک عيسي

عيسي آل کثير مهاجم پرسپوليس به فيناليست شدن اين تيم واکنش نشان داد. عيسي آل کثير که سه ساعت مانده به اين بازي با راي عجيب کنفدراسيون فوتبال آسيا، شش ماه محروم شده بود، پس از اين پيروزي در اينستاگرامش فيناليست شدن سرخپوشان را تبريک گفت.

فنوني‌زاده: همه از پرسپوليس مي‌ترسند

مرتضي فنوني‌زاده اظهار کرد: نيمه دوم هم پرسپوليس مقداري فشار آورد اما پس از ده نفره شدن بچه‌ها با غيرت و جسارت بيش‌تري بازي کردند و از نظر موقعيت گل هم نه آن‌ها زياد داشتند و نه ما. فقط يک ضربه کاشته زدند که به تير دروازه برخورد کرد. او ادامه داد: به نظرم در وقت‌هاي اضافه هم دو تيم دوست داشتند بازي به پنالتي کشيده شود. عقل سليم حکم مي‌کرد که بازي به پنالتي برود چرا که هر دو تيم بازي‌هاي فشرده‌اي را پشت سر گذاشته و از نظر بدني خسته بودند. اين پيشکسوت باشگاه پرسپوليس گفت: تيم در ضربات پنالتي با درخشش حامد لک توانست پيروز شود. بهترين بازيکن زمين مايکون بود اما مي‌دانستم پنالتي‌اش را خراب مي‌کند. پنالتي‌ها پنجاه پنجاه است و هيچکس نمي‌تواند پيش‌بيني کند نتيجه چه مي‌شود. او اضافه کرد: درست است که در بازي فينال چند غايب داريم اما حتي اگر تيم اميد را هم بفرستيم، همه از ما مي‌ترسند. مخصوصاً شرق آسيايي‌ها و احتمالا کره و ژاپن که احتمال‌ش بيشتر است به فينال راه پيدا کنند. مطمئن باشيد فينال بازي را نه در غرب و نه در شرق مي‌گذارند و حتي ممکن است در اروپا برگزار کنند. خستگي در ساق‌هاي بازيکنان مشهود بود و خيلي با غيرت بازي کردند اما در فينال ديگر خستگي چنداني را متحمل نخواهند شد.

 

نمادي از غيرت و تعصب ايراني

سرپرست باشگاه پرسپوليس پس از راهيابي سرخپوشان به فينال ليگ قهرمانان آسيا با انتشار پيامي عنوان کرد: آنچه امروز در دوحه شاهد بوديم، نمادي بود ازغيرت و تعصب ايراني و عظمت باشگاه بزرگ پرسپوليس. تبريک به همه هواداران که سرمايه هاي اصلي باشگاه هستند. در بخشي از اين پيام آمده است: آنچه امروز در دوحه شاهد بوديم، نمادي بود ازغيرت و تعصب ايراني و عظمت باشگاه بزرگ پرسپوليس. تبريک به همه هواداران که سرمايه هاي اصلي باشگاه هستند و اين موفقيت‌ها کمترين حق آنها به حساب مي آيد و قطعا شادي هاي بزرگتري را سزاوار هستند.

طعنه‌هاي تند خبرنگار عربستاني به النصر

خبرنگار عربستاني بعد از شکست النصر برابر پرسپوليس طعنه تندي به هموطنان خود زد و پرسپوليس را شايسته پيروزي دانست. سعد الحارثي، خبرنگار عربستاني واکنش جالبي به شکست النصر داشت. او بعد از بازي نوشت: اي ناکامان ما را ناکام گذاشتيد. بودجه کل تيم ايراني بيشتر از 5 ميليون دلار نمي‌شود اما شما با حمايت وزارت ورزش بازيکنان خارجي و داخلي بسيار خوبي جذب کرديد و 200 ميليون هزينه صرف کرديد. AFC بازيکنان آن‌ها را محروم کرد و هم‌چنين اخراجي دادند اما شما برنده نشديد. پول مردان را نمي‌سازد. کوچک هم‌چنان کوچک مي‌ماند و باعث سربلندي کشور نمي‌شود.

شادي هواداران پرسپوليس در خيابان‌ها

پس از برد شنبه شب پرسپوليس برابر تيم النصر عربستان در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا، هواداران اين تيم با حضور در خيابان هاي تهران به شادي پرداختند. تا پاسي از شنبه شب صداي بوق ها و صداي شادماني هواداران پرسپوليس در خيابان‌هاي تهران و ديگر شهرستانها به گوش مي‌رسد.

آرمان ملي- حسين ردکا

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *