دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

نقش شهید سلیمانی در ایجاد محور مقاومت در کنفرانس ایتالیا بررسی شد

نقش شهید سلیمانی در ایجاد محور مقاومت در کنفرانس ایتالیا بررسی شد

*«اگنس کالامارد» گزارشگر پیشین سازمان ملل در زمینه قتل‌های خودسرانه و فراقانونی، ترور فرمانده سپاه قدس را اقدامی خودسرانه و غیرقانونی نامیده است.

*سخنرانان در کنفرانسی که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» در ایتالیا برگزار شد نقش فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ایجاد محور مقاومت بررسی کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این کنفرانس که به صورت برخط برگزار شد، شرکت کنندگان درباره مجاهدت‌های شهید سلیمانی در زمینه مبارزه با صهیونیسم و امپریالیسم آمریکا مطالبی را بیان کردند.

آن‌ها همچنین با اشاره به تحولات فلسطین و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، تعهد فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین را یادآور شدند.

«هانیه ترکیان»، استاد مطالعات اسلامی، «استفانو بونیلائوری» تحلیلگر و ناشر ژئوپلیتیک، «فابیو دی مایو» فعال حقوق بشر و «لوسیانو لاگو» روزنامه‌نگار از جمله سخنرانانی بودند که در این نشست، به بیان دیدگاه‌های خود درباره مبارزات، مجاهدت‌ها و رشادت‌های این قهرمان مبارزه با تروریسم پرداختند.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همراهان، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید به دستور “دونالد ترامپ” رییس‌جمهوری وقت آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

«اگنس کالامارد» گزارشگر پیشین سازمان ملل در زمینه قتل‌های خودسرانه و فراقانونی، ترور فرمانده سپاه قدس را اقدامی خودسرانه و غیرقانونی نامیده است.

وی طی سخنانی در نشست ۴۴ شورای حقوق بشر در تیرماه ۱۳۹۹ تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا نتوانسته اسناد و شواهدی محکم درباره ضرورت حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی ارائه کند و این اقدام نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی قوانین حقوق بشر بین‌المللی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *