پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

نماینده آمریکا در افغانستان:غنی وعبدالله آماده مذاکره هستند

نماینده آمریکا در افغانستان:غنی وعبدالله آماده مذاکره هستند

 

*خلیل زاد در توئیتی نوشته است که هفته گذشته را صرف تلاش برای توافق اشرف غنی و عبدالله در مورد تشکیل دولت جامع و فراگیر کرده‌ و به کمکش ادامه خواهد داد.

*هر دو رهبر امروز در اظهارات خود گفته اند که برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی، برای گفت وگو آماده اند، و صلح و آشتی اولویت دارد.

کابل – ایرنا – زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته است که «عبدالله و غنی آمادگی خود را برای مذاکره و تشکیل دولت فراگیر اعلام کرده» و ماموریت وی در این رابطه ادامه می یابد.

خلیل زاد در توئیتی نوشته است که هفته گذشته را صرف تلاش برای توافق اشرف غنی و عبدالله در مورد تشکیل دولت جامع و فراگیر کرده‌ و به کمکش ادامه خواهد داد.

وی افزوده است که هر دو رهبر امروز در اظهارات خود گفته اند که برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی، برای گفت وگو آماده اند، و صلح و آشتی اولویت دارد.

خلیل زاد همچنین سخنان اشرف غنی در مورد رهایی زندانیان طالبان گفته است که این تصمیم غنی فرصت را برای تسریع روند گفت وگوهای بین گروههای افغان فراهم می سازد.

این در حال است که برخی از کاشناسان افغان می گویند که آمریکا دیگر توانایی گذشته را برای حل بحران این کشور ندارد.

علی امیری می گوید که ناکامی زلمی خلیلزاد در ایجاد آشتی سیاسی، نشان از پیچیدگی وضعیت افغانستان دارد.

وی باور دارد که اکنون امکان دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی دشوارتر از گذشته شده است.

«عبدالطیف پدرام» نماینده سابق مجلس و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به توئیت مایک پمیئو در صفحه فیسبوک خود نوشته است رژیمی که جز زور ،تجاوزگری و اشغالگری منطقی ندارد ،دیگران را حتی برای یک کار مدنی برای دفاع از حق خود تحت فشار قرار می  دهد.

محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله روز گذشته در پی شکست میانجیگری خلیل زاد مراسم تحلیف برگزار کردند و در حال حاضر افغانستان بطور عملی دو رئیس جمهوری دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *