یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

نماینده مسیحی مجلس سوریه: سوری ها با شرکت در انتخابات مخالفت خود را با آمریکا اعلام کردند

نماینده مسیحی مجلس سوریه: سوری ها با شرکت در انتخابات مخالفت خود را با آمریکا اعلام کردند

 “ماریا سعاده ” نماینده مسیحی مجلس نمایندگان سوریه گفت، انتخابات ریاست جمهوری اخیر پیام آشکاری برای جهانیان داشت و آن اینکه طرح های آمریکایی ها و دشمنان سوریه با شکست مواجه شده و مردم با حضور گسترده در این انتخابات، حمایت خود را از دولت و مبارزه با تروریسم اعلام کردند .

ماریا سعاده روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به دمشق گفت، مردم حضور پرشور و گسترده ای در این انتخابات داشتند، آن ها با این کار به همه جهان یادآوری کردند که خود باید سرنوشتشان را تعیین کنند و کسی غیر از آن ها حق تعیین سرنوشت آن ها را ندارد.

این نماینده مجلس سوریه افزود، دشمنان با نام های زیبا و پرطمقراق می خواستند مردم را گمراه کنند و تروریست ها را انقلابی معرفی می کردند اما واقعیت این است که گروهی فریب دشمنان را خوردند اما عموم مردم دبا شرکت ر این انتخابات نشان دادند که برای امنیت ، آرامش و شکوفایی کشورشان اهمیت زیادی  قائل اند.

سعاده در بخش دیگری از این گفت و گو با ابراز خوش بینی در خصوص آینده سوریه، تاکید کرد که بهار در سوریه آغاز شده و باید منتظر به ثمر نشستن آن بود.

وی همچنین تاکید کرد دشمنان در جنگ نظامی با سوریه شکست خوردند اما اکنون در بعد دیگری وارد عرصه شده اند و آن جنگ اقتصادی است که مردم با همبستگی با هم می توانند در این نبرد هم پیروز شوند.

سعاده افزود، سوریه در طی این جنگ اقتصادی موفق شده است با سیاست های خاصی، اقتصاد خود را اداره کند، دولت این روزها در کنار طرح های کلان خود ، از طرح های کوچک و طرح های روستایی حمایت می کند ، سوریه پیوسته خلاق و نوآور بوده و در این عرصه هم نوآوری هایی دارد و سعی می کند آثار و تبعات 10 سال سخت گذشته که ضربه زیادی به اقتصاد و مردم سوریه وارد کرده را کاهش دهد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه در این کشور با حضور سه نامزد به نام های بشار اسد، عبدالله سلوم عبدالله و محمود مرعی برگزار شد. قرار بود این انتخابات از ساعت هفت صبح تا ساعت 19 ادامه داشته باشد اما مقام های این کشور اعلام کردند به دلیل استقبال گسترده مردم از این انتخابات و ازدحام در شعبه های رای گیری، این انتخابات تا ساعت 24 تمدید می شود.

پس از پایان رای گیری ،بلافاصله شمارش آرا اغاز شد اما هنوز نتایج این انتخابات اعلام نشده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *