شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

همسر نتانیاهو در یک مرکز آرایشی توسط معترضان محاصره شد

همسر نتانیاهو در یک مرکز آرایشی توسط معترضان محاصره شد

*تظاهرات‌کنندگان صهیونیست معترض به کابینه «بنیامین نتانیاهو» ، همسر او را در یک مرکز آرایشی محاصره کردند و مانع خروج او شدند در حالی که شعار می‌دادند: «کشور آتیش گرفته؛ساره موهاشو اصلاح ‌می‌کنه».

*بنیامین نتانیاهو در واکنش طی پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «فعالان شورشی تحت رهبری یائیر لاپید [رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر سابق] همچنان از خطوط قرمز عبور می‌کنند. آنها در حال حاضر همسرم را در تل آویو مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می‌دهند».

به گزارش فارس، در سایه گسترش تظاهرات در فلسطین اشغالی در اعتراض به اصلاحات قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو»، صهیونیست‌های معترض روز گذشته با زنجیر و سیم‌خاردار مسیرها و راه‌های اصلی تل‌آویو منتهی به قدس اشغالی و حتی داخل شهر را مسدود کردند.

این در حالی بود که یک شب پیش، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به پلیس دستور داده بود که اجازه بسته شدن راه‌های اصلی را ندهد و ابتکار عمل را برای بستن همه راه‌های هرج و مرج به دست بگیرد.

در چنین فضایی که تظاهرات‌کنندگان  مسیرهای اصلی تل‌آویو را بستند و در درگیری با پلیس رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که به اقدامات مستقیم علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» ادامه خواهند داد، شب گذشته، معترضان، «ساره نتانیاهو» همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در یک مرکز آرایشگاهی در شهر تل‌آویو محاصره کردند.

امری که به بنیامین نتانیاهو را به واکنش واداشت و طی پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «فعالان شورشی تحت رهبری یائیر لاپید [رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر سابق] همچنان از خطوط قرمز عبور می‌کنند. آنها در حال حاضر همسرم را در تل آویو مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می‌دهند».

وی افزود: «من از لاپید و اپوزیسیون می‌خواهم که فوراً این کار را متوقف کنند و این اقدام شنیع را که بی‌سابقه است، محکوم کنند».

از سوی دیگر، بن‌گویر نیز از پلیس رژیم صهیونیستی خواست تا همسر نتانیاهو را به نحوی از مکان محاصره شده خارج کند.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «دسته‌ای از شورشی‌ها که تحمل شکست تلخ در انتخابات و از دست دادن قدرت را ندارند، به همسر نخست وزیر حمله می‌کنند. از پلیس می‌خواهم که سریعا برای حفاظت از جان او هرکاری که نیاز است، انجام دهد».

کار به جایی رسید که «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز از معترضان خواست که به همسر نتانیاهو اجازه دهند که به منزلش بازگردد و در توئیتر نوشت: «من از تظاهرات‌کنندگان در میدان شهر درخواست می‌کنم: اجازه دهید همسر نخست‌وزیر به خانه خود بازگردد و به برافراشتن پرچم‌ها و ابراز فریادهای صادقانه‌مان ادامه دهید، ما با هم به شیوه‌های مختلف قانونی برای توقف کودتا همکاری خواهیم کرد».

«ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در پستی مشابه، معترضان را دوستان خود خطاب کرد و نوشت: «دوستان، هدف در میدان شهر محقق شد… ما مبارزات دشواری در پیش خواهیم داشت اما در نهایت، کودتا بسیار سریعتر از آن‌چه که می‌دانیم، شکست خواهد کرد. نتانیاهو در هم پیچیده خواهد شد یا سقوط می‌کند. امروز، همسرش را رها کنید».

وبگاه خبری «تایمز» اسرائیل نیز نوشت که پلیس سرانجام توانست، ساره، همسر نتانیاهو را از میان جمعیت عبور دهد. در حالی که تظاهرات‌کنندگان در بیرون از سالن آرایشگاه شعار می‌دادند: «کشور آتش گرفته و ساره موهایش را اصلاح ‌می‌کند».

به اعلام رسانه‌های صهیونیستی، تنها در روز گذشته، پلیس این رژیم ۳۹ معترض در سراسر اراضی اشغالی به ویژه تل‌آویو را دستگیر کرده است.

معترضان صهیونیست  نزدیک دو ماه است که در تظاهرات صدهاهزارنفری در مقابل کنست و مرکز تل‌آویو، پرچم رژیم صهیونیستی و پلاکاردهایی را در اعتراض به برنامه مورد نظر کابینه نتانیاهو را بالا می‌برند. روی برخی از این پلاکاردها نوشته شده است: «دموکراسی اسرائیل را نجات دهید» و «همه جهان دارد تماشا می‌کند».

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند. امری که با مخالفت شدید جامعه صهیونیستی و حتی مقامات نظامی این رژیم همراه شده است. تا جایی که سه‌شنبه پیش صدها افسر ذخیره در واحد اطلاعات نظامی موسوم به «۸۲۰۰» در ارتش رژیم اشغالگر هشدار دادند که در صورت تصویب و اجرای طرح اصلاحات قضایی که توسط کابینه نتانیاهو دیگر داوطلب خدمت در این واحد اطلاعاتی نخواهند بود.

این هشدارها در حالی افزایش می‌یاید که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر به ویژه افسران نیروی هوایی، به صف تظاهرات علیه کابینه پیوسته‌اند. هفته پیش، یک افسر ارشد نیروی هوایی در اعتراض به «اصلاحات قضایی» خواهان اخراجش از خدمت شده بود که همکارانش نیز به او ملحق شدند.

پایان پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *