جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

ورزشکاران ما باید اسطوره مبارزه با استکبار باشند/ درخواست برای برخورد با «مهدوی‌کیا»

ورزشکاران ما باید اسطوره مبارزه با استکبار باشند/ درخواست برای برخورد با «مهدوی‌کیا»

این در شرایطی است که بازیکنان تیم الجزایر در حمایت از مردم فلسطین از شرکت در این دیدار خودداری کرده‌اند و حتی تعدادی از بازیکنان عکس پرچم اسرائیل را از روی پیراهن خود پاک کردند.

یک فعال دانشجویی ضمن انتقاد از اقدام اخیر مهدوی کیا گفت: ورزشکاران ما قبل از هر چیزی باید به عنوان اسطوره مبارزه با استکبار معرفی شوند.

مهدی شیری فعال دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدام اخیر مهدی مهدوی‌کیا در پوشیدن لباس منقوش به پرچم رژیم صهیونیستی در یک مسابقه فوتبال گفت: بین ورزشکاران و قهرمانان عرصه ملی و جهانی ما و بسیاری از کشورهای مسلمان مرسوم است که با ورزشکاران منتسب به رژیم جعلی صهیونیستی روبرو نشوند؛ شایداز نظر قانونی منعی برای این کار وجود نداشته باشد، اما به خاطر اعتقاد و آرمانخواهی در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و ظلم هایی که از طریق رژیم غاصب صهیونیستی به این مردم آن شده، پهلوانان ما همیشه از روبرویی با حریف اسرائیلی سرباز زده اند.

جانشین سابق بسیج دانشجویی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد ادامه داد: حمایت ایران از مردم مظلوم فلسطین به دلیل روحیه ظلم ستیزی، حس هم نوع دوستی از بُعد نزدیکی و قرابت دینی، احساس نزدیکی و برادری و اخوت با مردم فلسطین و همچنین با توجه به آرمان های انقلاب و وظیفه دینی بوده و همیشه ورزشکاران ما رویه پهلوانی و ظلم ستیزی را در خود حفظ کرده‌اند.

شیری به مسابقات المپیک وحرکت قهرمان جودو کشورمان اشاره کرد و افزود:آرش اسماعیل کاپیتان تیم ملی بود و از روبه‌رو شدن با حریف صهیونیستی خودداری و از کسب مدال طلا باز ماند، اما در بین مردم و جهان اسلام به عنوان اسطوره ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار معرفی می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین کشتی‌گیر تیم ملی ما علیرضا کریمی برای روبرو نشدن با حریف اسرائیلی بازی خود را واگذار می کند. در رشته های مختلف همچون شطرنج، کشتی، کاراته و… هم شاهد این چنین اقدامات بی نظیر بوده ایم.

شیری با اشاره به بحث حضور کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان و مربی تیم امید در مسابقه‌ای که بین منتخب اعراب و منتخب جهان برگزار گردید، افزود: دراین مسابقه پرچم رژیم صهیونیستی بر روی پیراهن بازیکن ما درج شده و باتوجه به اینکه مربی تیم منتخب اعراب ریشه و نژاد یهودی و صهیونیستی دارد حال این این سوال پیش می آید که واقعاً مهدی مهدوی‌کیا از این موضوع بی اطلاع بوده است؟

شیری با اشاره به اینکه آیامهدوی کیا در مسابقه ای که برای هویت بخشی و تثبیت موقعیت رژیم صهیونیستی در فوتبال جهان انجام شده شرکت کرده و یا ناخواسته بوده، گفت: این در شرایطی است که بازیکنان تیم الجزایر در حمایت از مردم فلسطین از شرکت در این دیدار خودداری کرده‌اند و حتی تعدادی از بازیکنان عکس پرچم اسرائیل را از روی پیراهن خود پاک کردند.

وی ادامه داد: بنظر بنده عادی سازی روابط مسلمانان با صهیونیستها دلخوش بی دردی و بی تفاوت های امثال مهدوی‌کیا است که روی اعراب را هم سفید کردند و عمق فاجعه از اینجا نشأت می گیرد که با تمام مخالفت ها وانتقادهای مهدی مهدوی‌کیا از عملکرد فدراسیون چرا با توجه به این اتفاقات و اقدامات به عنوان مربی تیم امید کشورمان انتخاب می شود؟

شیری با بیان اینکه با چنین اقداماتی وجهه ما و فداکاری‌های بسیاری از جوانان و دلسوزان نظام و انقلاب را به هدر می دهد، گفت: ما از مراجع مرتبط و مسئولان وزارت ورزش درخواست توضیح و برکناری مهدوی کیا را داریم.

گفتنی است کاربران سامانه «فارس من» اخیرا با ایجاد کمپینی  خواستار عذرخواهی مهدی مهدوی‌کیا به خاطر شرکت در یک دیدار نمادین شدند. در این کمپین که تا لحظه انتشار این خبر بیش از 9000 نفر امضا جمع آوری کرده، کاربران خبرگزاری فارس خواستار عذرخواهی مهدی مهدوی کیا به خاطر بازی با پیراهن منقش به پرچم رژیم صهیونیستی شدند

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *