چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

وزیرحقوق‌بشرپاکستان: اقدام اسرائیل نسل‌کشی فلسطینیان است

وزیرحقوق‌بشرپاکستان: اقدام اسرائیل نسل‌کشی فلسطینیان است

* سازمان ملل باید وارد صحنه شده و مسئولیت خود را برای حفاظت از مردم فلسطین در برابر تروریسم دولتی اسرائیل مطابق منشور این سازمان جهانی ایفا کند.

 وزیر حقوق بشر پاکستان در سخنانی خطاب به دبیرکل سازمان ملل، وی را به عمل به منشور این نهاد جهانی برای حفاظت از فلسطینیان فراخواند و گفت: خشونت‌ها در غزه درگیری نیست بلکه اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی برای نسل کشی ملت فلسطین است.

به‌ گزارش روز یکشنبه ایرنا، خانم «شیرین مزاری» با محکوم کردن تروریسم دولتی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی‌، افزود: سازمان ملل و سایر اعضای جامعه بین الملل نباید تنها به “محکوم” ساختن اقدامات اسرائیل اکتفا کنند.

این وزیر پاکستانی با اشاره به پیام توییتری دو روز پیش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که وی در آن، حملات رژیم نامشروع اسرائیل به نوار غزه را “درگیری” و آن را باعث تشدید افراط گرایی در تمام منطقه عنوان کرده بود، خطاب به گوترش افزود: ضمن احترام به مقام دبیرکلی، این درگیری نیست بلکه اقدام یک رژیم اشغالگر برای کشتار و نسل کشی فلسطینیان است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل باید وارد صحنه شده و مسئولیت خود را برای حفاظت از مردم فلسطین در برابر تروریسم دولتی اسرائیل مطابق منشور این سازمان جهانی ایفا کند.

شیرین مزاری گفت: سازمان همکاری اسلامی نیز باید برای رسیدگی به مناقشات فلسطین و کشمیر فراتر از بیانیه‌ها، گام بردارد.

واکنش‌ها در پاکستان از سوی مقامات، رهبران سیاسی و مذهبی این کشور به حملات ارتش رژٰیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت ده‌ها نفر از فلسطینیان ادامه دارد و طی روزهای اخیر شهرهای مختلف پاکستان شاهد برگزاری تجمعات ضدصهیونیستی بود. رهبران شورای ملی همبستگی در پاکستان، ائتلافی متشکل از ۳۰ گروه سیاسی و مذهبی این کشور نیز اعلام کردند که امروز یکشنبه تظاهرات سراسری در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی اقدام به پاسخگویی به این رژیم کرده و صدها موشک به سرزمینهای اشغالی شلیک کرده‌اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *