پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

وزیر امور خارجه آرژانتین: تحریم‌ها علیه روسیه به صلح منجر نخواهند شد

وزیر امور خارجه آرژانتین: تحریم‌ها علیه روسیه به صلح منجر نخواهند شد

*«سانتیاگو کافیِرو» وزیر امور خارجه آرژانتین در مصاحبه با خبرگزاری رسمی آرژانتین «تِلام» با تاکید بر اینکه پیشنهاد آرژانتین، «بازگشت به گفت‌وگو و آرام کردن اوضاع است»، گفت اعمال تحریم‌ها برای «تحمیل صلح، گفت‌وگو و مذاکرات دیپلماتیک، مثمرثمر نیست».

 «سانتیاگو کافیِرو» وزیر امور خارجه آرژانتین در واکنش به اقدامات غرب مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به موجب جنگ اوکراین اعلام کرد تحریم‌ها علیه روسیه به صلح منجر نخواهند شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «سانتیاگو کافیِرو» وزیر امور خارجه آرژانتین در مصاحبه با خبرگزاری رسمی آرژانتین «تِلام» با تاکید بر اینکه پیشنهاد آرژانتین، «بازگشت به گفت‌وگو و آرام کردن اوضاع است»، گفت اعمال تحریم‌ها برای «تحمیل صلح، گفت‌وگو و مذاکرات دیپلماتیک، مثمرثمر نیست».

وی همچنین یادآور شد «آرژانتین چارچوب نظارتی برای ایجاد تحریم‌های یکجانبه ندارد» و در واقع «قانونی دارد که از آن جلوگیری می کند».

کافیرو در ادامه خاطر نشان کرد: جدا کردن کشورها و توزیع تحریم‌ها  تابع آرژانتین نیست، هرگز چنین نبوده است و به نظر ما این نوع اقدامات در منطقه همان چیزی است که بیشترین نابرابری و عقب‌گرد را از نظر اجتماعی ایجاد کرده است.

آرژانتین یکی از هشت کشوری بود که در هفته جاری (۲۱ آوریل/ یکم اردیبهشت) به همراه بولیوی، برزیل و مکزیک از رای مثبت به تعلیق روسیه به عنوان ناظر دائمی در شورای «سازمان کشورهای آمریکایی» به دلیل درگیری در اوکراین خودداری کرد. آرژانتین همچنین با اخراج مسکو از گروه بیست (G۲۰) مخالفت کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از تعلیق عضویت روسیه در سازمان کشورهای آمریکایی استقبال کرد.

«آتیلیو بورون» کارشناس سیاسی آرژانتینی به تازگی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها و سانسورهایی که علیه روسیه اعمال می‌شود، پیش از این سابقه نداشته است، گفت: برنامه آمریکا و ناتو، نابودی مسکو است.

کشورهای آمریکای لاتین از جمله آرژانتین در حالی موضع‌گیری صلح‌طلبانه در قبال جنگ اوکراین را اتخاذ کرده‌اند که نشست چهار روزه هفته گذشته مجمع نمایندگان پارلمان اروپا و آمریکای لاتین (یورولات) در بوئنوس آیرس آرژانتین نیز بدون حصول توافق بر سر اعلامیه محکومیت روسیه از دیگر تلاش‌های نافرجام غرب برای هم‌صدا کردن آمریکای لاتین با مواضع آمریکا و متحدانش بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *