دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌تواند به قطب تولید و صنعت شمال شرق کشور تبدیل شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌تواند به قطب تولید و صنعت شمال شرق کشور تبدیل شود
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با تصویب تبدیل این منطقه به آزاد، منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌تواند به قطب تولید و صنعت شمال شرق کشور تبدیل شود.

احمد صادقی گلمکانی در گفت و گو با آستان نیوز با اشاره به تصویب طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری صنعتی در مجلس شورای اسلامی پس از گذشت 25 سال بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته آرزوی دیرینه مردم فهیم سرخس در موضوع تبدیل منطقه ویژه به آزاد تجاری صنعتی محقق شد.
وی ادامه داد: این منطقه با توجه به استعدادهای استراتژیک به ویژه در ارتباط با حوزه بزرگ cis و اوراسیا توانایی تبدیل شدن به قطب تجاری و صنعتی شرق و شمال کشور را دارد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است تبدیل شدن منطقه ویژه به منطقه آزاد تجاری صنعتی می‌تواند تولید صادراتی را رونق دهد.
وی با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی سرخس از نظر وسعت دومین منطقه بزرگ کشور با مساحت 5290 هکتار و تنها منطقه ویژه‌ای است، خاطرنشان کرد: این منطقه توانسته 50 کیلومتر خطوط ریلی عریض و نرمال را در کنار هم با رویکرد تسهیل در روند جابجایی کالا در منطقه ویژه فراهم کند.
صادقی گلمکانی با اشاره به این که کریدر ترانزیتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی که این منطقه را به نقطه صفر مرزی متصل می‌کند تا کنون 90 درصد پیشرفت کاری داشته است، گفت: این کریدور تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: از یک سال گذشته با حمایت‌های تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت و مدیران ارشد سازمان اقتصادی، فرمانداری، نماینده شهرستان سرخس و مجمع نمایندگان استان، روند تبدیل شدن منطقه به آزاد تجاری صنعتی پیگیری و شکر خدا در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.
صادقی گلمکانی افزود: استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و تبدیل شدن این منطقه به قطب لجستیکی شمال و شرق کشور می‌تواند زمینه‌ساز جهش اقتصادی استان خراسان رضوی و ایجاد اشتغال مولد برای حدود 10 هزار نفر طی 5 سال ابتدایی باشد.
وی سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی آستان قدس رضوی در این منطقه را زمینه‌ساز رونق و توسعه اقتصادی شرق کشور دانست و تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی تأکید فراوانی بر محرومیت‌زدایی و رونق سرخس داشته که با تبدیل شدن این منطقه به آزاد تجاری این دغدغه اساسی نیز محقق خواهد شد.
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: امید می‌رود با همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرخس و استان خراسان رضوی در مدت 2 سال شاهد شکوفایی و رونق تولید در این منطقه باشیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *