جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

ونزوئلا: پمپئو به جای مداخله در امور کاراکاس، اوضاع کرونایی آمریکا را دریابد

ونزوئلا: پمپئو به جای مداخله در امور کاراکاس، اوضاع کرونایی آمریکا را دریابد

*به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا در صفحه شخصی توئیترش نوشت: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از یک میلیون نفر رسیده که بیش از ۵۶ هزار فوتی داشته است. مایک پمپئو به فکر اوضاع انسانی وخیم در امریکا به دلیل شیوع کرونا باش و  در امور داخلی ونزوئلا پایان مداخله نکن.

تهران-ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا از همتای آمریکایی خود خواست به جای مداخله در امور داخلی ونزوئلا به اوضاع کرونایی کشورش رسیدگی کند.

وزیر خارجه امریکا اخیر در تویتر بار دیگر از خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و تشکیل دولت انتقالی در این کشور حمایت کرد.

هرچند ونزوئلا مدتهاست با تحریم.های آمریکا و کمبود شدید دارو و مواد غذایی روبه‌روست، اما توانسته در مهار شیوع کرونا نسبتا خوب عمل کند.

ونزوئلا در حالی مدت‌هاست با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند که شیوع کرونا نیز به چالش‌های این کشور افزوده است. اما با وجود کمبود امکانات، شمار مبتلایان در ونزوئلا نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین کمتر بوده است. تاکنون ۳۲۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۰ نفر از آنها جان‌باخته‌اند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) “خوان گوایدو” رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع دوباره دولت “نیکولاس مادورو”، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیرسوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که اگر اعضای حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا دولت موقتی بدون حضور نیکلاس مادورو تشکیل دهند، واشنگتن تحریم‌ها را لغو خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *