دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

پاکستان تعامل با بریکس و هرگونه عضویت در آن را بررسی می‌کند

پاکستان تعامل با بریکس و هرگونه عضویت در آن را بررسی می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت قوی از چندجانبه گرایی، گفت: اسلام‌آباد درباره تعامل با گروه بریکس یا هرگونه عضویت در آن در آینده تصمیم گیری خواهد کرد. پاکستان متعهد به نقش آفرینی برای دستیابی به اهداف جهانی صلح و ثبات است و به همکاری خود با نهادهای چندجانبه ادامه خواهد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، ممتاز زهرا امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد اظهار داشت که پاکستان به عنوان یک حامی قوی چندجانبه گرایی در سازمان‌های مختلف بین المللی ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: پاکستان متعهد به نقش آفرینی برای دستیابی به اهداف جهانی صلح و ثبات است و به همکاری خود با نهادهای چندجانبه ادامه خواهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به تصمیم اعضای سازمان بریکس در اجلاس ژوهانسبورگ برای افزایش کشورهای عضو، گفت: اسلام‌آباد درخواست رسمی برای عضویت در بریکس را نداده است اما تحولات در این خصوص را رصد می‌کند.

وی تاکید کرد: پاکستان درباره هرگونه تعامل با بریکس یا ملحق شدن به این گروه تصمیم گیری خواهد کرد.

منابع خبری در پاکستان یک روز قبل از اجلاس سران بریک در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی مدعی شدند که پکن از اسلام‌آباد برای پیوستن به گروه بریکس دعوت کرده است.

سناتور مشاهد حسین رئیس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنای پاکستان به عنوان نماینده این کشور در نشست گفت‌وگوهای بریکس حضور یافت و ضمن استقبال افزایش تعداد کشورهای عضو، گفت: پاکستان نیز باید درخواست خود را برای پیوستن به بریکس ارائه دهد.

پانزدهمین اجلاس سران بریکس (بلوک اقتصادهای نوظهور جهان متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که از ۲۲ تا ۲۴ اوت (۳۱ مرداد تا دوم شهریور) برگزار در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی برگزار شد.

این گروه با ترکیبی از قدرت‌های نوظهور اقتصاد جهانی که از ۳۱ مرداد با حضور اعضا در پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی آغاز به کار کرده بود، روز پنجشنبه و با سخنرانی رئیس جمهور ایران و عضویت ایران به گروه بریکس به کار خود پایان داد.

بریکس دومین سازمان منطقه‌ای است که اعضای مهمی را در برمی‌گیرد و آیت‌الله رئیسی به‌عنوان مهمان ویژه به این اجلاس دعوت شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *