دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” پریسا عرب ” رکورددار دوی استقامت ایران: علاقه‌ای به لژیونر شدن ندارم

” پریسا عرب ” رکورددار دوی استقامت ایران: علاقه‌ای به لژیونر شدن ندارم

 رکورودار دوی استقامت زنان ایران، گفت: علاقه‌ای به لژیونر شدن ندارم زیرا زندگی در سیار کشورها سخت است و تحمل غربت را ندارم.

پریسا عرب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: خیلی از دو و میدانی کاران دوست دارند تا لژیونر شوند اما من علاقه‌ای به این موضوع ندارم. هر چند حضور در اردوهای خارجی خوب است و باید یک حامی مالی باشد تا حداقل یک یا ۲ ماه در اردوهای خارجی به‌ویژه در کنیا تمرین کنم تا به پیشرفت برسم.

وی افزود:

فرزانه فصیحی با حضور در صربستان خیلی در این مدت پیشرفت کرده است و اگر این شرایط برای ما پیش بیاید، به سطح مطلوب‌تر می‌رسیم.

رکورددار دوی استقامت ایران عنوان کرد: آرزوی هر دونده‌ای کسب سهمیه المپیک است و اردوهای خارجی و حضور مربی در تمرینات و رقابت در کنار دوندگان دیگر کشورها زمینه بدست آوردن این سهمیه را فراهم می‌کند.

وی درخصوص رکوردهای خود گفت: در یک‌سال اخیر رکوردهای ثبت کرده و از عملکردم راضی هستم. حتی در مسابقات دوی نیمه ماراتن توانستم رکورد یک ساعت و ۲۵ دقیقه و ۱۲ ثانیه را ثبت کنم و قهرمان شوم اما می‌توانستم رکورد بهتری داشته باشم. هر چند در مسابقات لیگ همواره رکوردهای خوبی را ثبت می‌کنم.

عرب یادآور شد: سال گذشته به اردوی تیم ملی صحرانوردی به جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شدم اما با وجود آنکه شرایط اردو خوب بود، به اردو نرفتم. زیرا همان ارتفاعی که در بروجن بود در اراک هم وجود داشت بنابراین همین جا تمرین کردم. علاوه بر آن از ناحیه مچ پا آسیب دیدگی داشتم که نمی‌توانستم در اردو حضور یابم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت که ویروس کرونا بحرانی شد هم به تنهایی و با رعایت فاصله اجتماعی یا در منزل یا در بیرون تمرین می‌کنم تا از آمادگی لازم برای حضور در مسابقات صحرانواردی آسیا برخوردار شوم. هر چند اگر در کنار دیگر دو و میدانی‌کاران تمرین کنم، باعث پیشرفت طرفین می‌شود. تلاشم را برای ثبت بهترین رکورد در این رقابت‌ها می‌کنم. فدراسیون نیز اعلام کرد که احتمال برگزاری این مسابقات از آبان تا دی امسال وجود دارد.

ملی‌پوش دو و میدانی گفت: امیدوارم فردی که ریاست فدراسیون را برعهده می‌گیرد، برنامه جدید و خوبی برای زنان داشته باشد و با برگزاری اردوهای مختلف شرایط رشد دو و میدانی زنان را فراهم کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *