جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

پویش نه به چهارشنبه‌ سوری خطرناک در زاهدان راه‌اندازی شد

پویش نه به چهارشنبه‌ سوری خطرناک در زاهدان راه‌اندازی شد

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک همزمان با سایر شهرهای کشور در شهر زاهدان نیز در دستور کار سازمان آتش نشانی قرار گرفت.

ابراهیم شهریاری روز شنبه در این‌باره اظهار داشت: متاسفانه طی چند سال اخیر مراسم چهارشنبه سوری از آداب و رسوم خود فاصله گرفته و به دغدغه‌ای برای خانواده‌ ها و سازمان‌های امدادی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این آیین کهن ایران‌زمین که روزگاری نمادی برای گذر از غم به سمت شادی بود امروزه به نمایشی از انواع حرکات پرخطر از قبیل استفاده از مواد محترقه پرخطر تبدیل شده که نه تنها شادی را برای خانواده‌ها به همراه نداشته بلکه بسیاری از آنها را در آستانه سال جدید با مشکل مواجه و آنان را نگران و داغدار می کند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان با بیان اینکه در همین راستا امسال پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» به همت سازمان آتش‌نشانی زاهدان راه‌اندازی شده است گفت: این پویش به منظور فرهنگ سازی به داشتن چهارشنبه سوری آرام در زاهدان راه اندازی شده تا شاهد حوادث ناگوار در آستانه عید نباشیم.

وی نقش خانواده‌ها را مهمترین موضوع در فرهنگ سازی این امر در جامعه دانست و تصریح کرد: نوجوانان و کودکان بیشترین قربانیان حوادث چهارشنبه سوری هستند لذا از خانواده‌ها تقاضا داریم به فرزندان خود اجازه استفاده از مواد منفجره را ندهند.

شهریاری با بیان اینکه هرگونه بی توجهی و سهل انگاری در اجرای مراسم چهارشنبه سوری زیان‌های جبران ناپذیر جانی و مالی را به همراه دارد، اظهار داشت: این سازمان با اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی به افراد در معرض آسیب در این روز هشدار می‌دهد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *