جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

پیروزی بزرگ دولت ونزوئلا با لغو حکم دیوان عالی انگلیس

پیروزی بزرگ دولت ونزوئلا با لغو حکم دیوان عالی انگلیس

 دادگاه تجدیدنظر انگلیس روز دوشنبه حکم پیشین دیوان عالی این کشور را در باره شناسایی حق دسترسی مخالفان دولت ونزوئلا بر ذخیره طلای یک میلیارد دلاری آن لغو کرد که پیروزی بزرگی برای کاراکاس به شمار می رود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ دادگاه تجدیدنظر انگلیس با به رسمیت شناختن بانک مرکزی ونزوئلا وابسته به دولت مادورو، حکم دیوان عالی انگلیس را مبنی بر شناسایی خوآن گوآیدو نماینده مخالف مورد حمایت غرب به عنوان رئیس جمهوری موقت بر اساس قانون اساسی ونزوئلا، مردود شناخت.

شبکه خبری تله سور ونزوئلا نیز نوشت: بانک مرکزی ونزوئلا این محموله ۳۱ تنی طلا را به عنوان پشتوانه پول رایج، در بانک مرکزی انگلیس سپرده گذاری کرده بود.

دولت ونزوئلا در ماه گذشته (سپتامبر) درخواست تجدیدنظر در حکم دیوان عالی انگلیس برای جلوگیری از دسترسی کاراکاس به این اندوخته را کرده بود.

دیوان عالی انگلیس در ماه ژوئیه(خرداد) اجازه دسترسی گوآیدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا را به این سپرده یک میلیارد دلاری صادر کرده بود.

به گزارش ایرنا؛ دشمنی آشکار واشنگتن با کاراکاس به اندازه ای است که دولت ایالات متحده از اعمال هیچ یک از سیاست‌های مشهور و البته منفور خود مانند تحریم، مداخله، تحریک اختلافات، برقراری حکومت‌های دست نشانده و یارکشی در برابر دولت‌های مغضوب، علیه دولت ونزوئلا مضایقه نکرده است.

تحریم‌های اقتصادی و نفتی، به رسمیت شناختن گوایدو سیاستمدار مخالف به عنوان رئیس‌جمهوری، سفر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا مانند برزیل و کلمبیا برای ایجاد ائتلاف علیه ونزوئلا، تلاش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور، نمونه‌هایی بارز از سیاست‌های خصمانه دولت آمریکاست.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *