جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

چاک شومر: می‌خواهم شاهد آتش‌بس بین اسرائیل و حماس باشم

چاک شومر: می‌خواهم شاهد آتش‌بس بین اسرائیل و حماس باشم

“چاک شومر”، رهبر اکثریت سنای آمریکا به خبرنگاران گفت که میخواهد “شاهد توافق سریع یک آتش‌بس” در غزه باشد و به خاطر جان‌های از دست رفته ابراز اندوه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل ازوب‌سایت خبری اکسیوس، شومر، مدافع سرسخت رژیم صهیونیستی است و تأکید کرده “اسرائیل باید قادر به دفاع از خود باشد”.

سناتور “تاد یانگ”، سناتور “کریس مورفی” و ۲۸ دموکرات دیگر سنا نیز روز یکشنبه خواستار آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس شدند.

شومر به خبرنگاران در کنگره آمریکا گفت: من کاملاً با بیانیه‌ای که سناتورها، مورفی و یانگ شب گذشته ارائه کردند، موافق هستم.

از دوشنبه گذشته که جنگ آغاز شد، خشونت‌ها بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۱۰ اسرائیلی را کشته است.

شومر به پرسش خبرنگاری مبنی بر آنکه آیا از معامله تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری آمریکا با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند یا خیر، پاسخ نداد.

مقامات رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفتند در حال حاضر آتش‌بس گزینه روی میز نیست.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه در حال انجام مذاکرات گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی و حماس است و تلاش دارد صلح را بازگرداند.

“جن ساکی”، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه، زمانی که از او در مورد درخواست آتش‌بس سؤال شد، به این امر متعهد نشد.

وی اظهار کرد: محاسبات ما در این مقطع حاکی از آن است که انجام مکالمات پشت پرده و بررسی شراکت استراتژیک مهمی که با اسرائیل و  کشورها در منطقه داریم، بهترین رویکردی است که می‌توانیم اتخاذ کنیم.

ایجاد تفرقه بین شومر و جناح مترقی حزب دموکرات به خاطر موضع دفاع از رژیم صهیونیستی

همزمان با بدتر شدن درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس، حمایت دیرینه شومر از این رژیم وی را در موقعیت متناقضی نسبت به جناح مترقی حزب خود قرار می‌دهد.

این دشوارترین موقعیت سیاسی است که این دموکرات نیویورک از زمانی که در سمت رهبر اکثریت سنا قرار گرفته، در آن قرار گرفته است. جنگ در خاورمیانه در حال ایجاد تفرقه در حزب وی و شکاف واضحی بین جناح‌های مختلف آن است.

شومر سال دیگر برای انتخاب مجدد نامزد می‌شود و یکی از رقبای بالقوه او، “الکساندریا اوکازیو-کورتز”، یکی از منتقدان سرسخت اقداماتی است که “بنیامین نتانیاهو”، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

اظهارات وی اندکی پس از آن مطرح می‌شود که بایدن برای نخستین بار طی تماسی با نتانیاهو، اعلام کرد از آتش‌بس حمایت می‌کند.

در همین حال برخی ترقی‌خواهان، رفتار رژیم صهیونیستی تحت ریاست نتانتاهو را محکوم کرده‌اند.

شومر در گذشته نیز مدام از سیاست باراک اوباما در قبال خاورمیانه انتقاد می‌کرد و از جمله مخالف توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آمریکا با ایران بود. این وضعیت وی را در تناقض با اکثریت حزبش قرار داد و با رژیم صهیونیستی متحد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *