پنجشنبه 28 تیر 1403 - Thursday 18 July 2024

کربلا در روز عاشورا میزبان ۶ میلیون عزادار دسته طویریج شد

کربلا در روز عاشورا میزبان ۶ میلیون عزادار دسته طویریج شد

با وجود اینکه عراق برای میزبانی از ۴ میلیون عزادار حسینی در قالب دسته طویریج آماده شده بود، حدود ۶ میلیون نفر در این دسته هم‌زمان با روز عاشورا به کربلا مشرف شدند.امسال با توجه به اینکه «کربلا طریق الاقصی» به عنوان شعار اربعین انتخاب شده، عزاداران در روز عاشورا نیز حمایت خود از فلسطین را اعلام کرده و با مردم غزه ابراز همدردی کردند.
گروه حج و زیارت خبرگزاری فارس؛ «۲ هزار و ۸۰۰ نیروی حشدالشعبی امنیت زائران عاشورا را تأمین می‌کنند.» این را فرمانده ستاد عملیات فرات مرکزی حشد الشعبی علی الحمدانی می‌گوید.هم‌زمان با روز عاشورا در عراق، میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف به زیارت کربلا مشرف شده‌اند. ساعاتی قبل هم بزرگ‌ترین دسته عزاداری عاشورا به عنوان دسته طویریج هروله‌کنان به کربلا رسیدند. معاون استاندار کربلا جاسم الفتلاوی می‌گوید که «کربلا امسال میزبان ۶ میلیون نفر در قالب دسته طویریج بود.» این در حالی است که امسال عراق پیش‌بینی حضور ۴ میلیون نفر (۲ میلیون نفر کمتر) را کرده بود.
سال گذشته حدود ۵ میلیون نفر در دسته طویریج هم‌زمان با روز عاشورا در کربلا عزاداری کردند. این در حالی است که سال ۱۹۹۱ (بیش از ۳۰ سال قبل) حزب بعث عراق حرم امام حسین علیه السلام را تخریب کرد. در آن دوران برپایی شعائر و عزاداری حسینی محدود و گاهی ممنوع بود.
صبح امروز دسته طویریج از ۲۰ کیلومتری کربلا حرکت کرده و در منطقه‌ قنطره السلام ( ۲ کیلومتری کربلا) نماز ظهر و عصر را اقامه کرده و به سوی کربلا روانه شدند. این دسته عزاداری با ندای لبیک یا حسین، واحسیناه به حرم امام حسین علیه‌السلام مشرف شده و پس از آن به سوی حرم حضرت عباس علیه‌السلام رفتند. امسال با توجه به اینکه «کربلا طریق الاقصی» به عنوان شعار اربعین انتخاب شده، عزاداران در روز عاشورا نیز حمایت خود از فلسطین را اعلام کرده و با مردم غزه ابراز همدردی کردند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *