سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

الفیاض: الحشد الشعبی ابزاری برای سرکوب مردم نخواهد بود

الفیاض: الحشد الشعبی ابزاری برای سرکوب مردم نخواهد بود

 رییس سازمان الحشد الشعبی در سالروز تاسیس این تشکیلات نظامی تاکید کرد که الحشد الشعبی هرگز تبدیل به ابزاری در دست فاسدان برای سرکوب ملت عراق نخواهد شد.

به گزارش ایرنا «فالح الفیاض» روز یکشنبه در سخنانی به مناسبت سالروز تشکیل الحشد الشعبی (نیروهای مردمی عراق) که در تارنمای آن منتشر شد ، افزود که الحشد الشعبی همواره خاری در چشم دشمنان عراق خواهد بود.

الفیاض در همین حال از تشکیل کمیته هایی برای ادغام الحشد العشایری در سازمان الحشد الشعبی خبر داد.

رییس سازمان الحشد الشعبی به همین مناسبت از مجاهدت های شهیدان «ابومهدی المهندس» فرمانده الحشد الشعبی و سپهبد سردار «قاسم سلیمانی» به نیکی یاد کرد و گفت که شهید قاسم سلیمانی توانست از تمامی امکانات برای حمایت از الحشد الشعبی بهره ببرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و چند همرزم دیگر آنها، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. 

وی ادامه داد که سازماندهی فعلی الحشد الشعبی در توافق با شهید ابومهدی المهندس صورت گرفته است.  

به گفته الفیاض، نام الحشد الشعبی را او و نوری المالکی به طور مشترک انتخاب کردند به این نحو که المالکی واژه «الحشد» (بسیج) و او واژه «الشعبی» (مردمی) را انتخاب کرد و ترکیب آن در نهایت الحشد الشعبی شد.

رییس سازمان الحشد الشعبی عراق در همین حال نقش موثر فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی را در شکل گیری بسیج عمومی علیه گروه تروریستی داعش حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: مرجعیت عالی دینی مدافع نخست الحشد الشعبی و پدر معنوی آن است.

آیت الله سید علی سیستانی در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۳ خرداد ۹۳) تنها سه روز پس از حمله داعش به عراق، فتوای جهاد کفایی را صادر کرد که به موجب آن سازمان الحشد الشعبی برای سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش شکل گرفت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *