یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

کرونا در کانادا؛ سهل‌انگاری پرستاران، ده‌ها سالمند را به کام مرگ برد

کرونا در کانادا؛ سهل‌انگاری پرستاران، ده‌ها سالمند را به کام مرگ برد

 

*مسئولان پس از مراجعه به آسایشگاه هرون (Herron) متوجه شدند که به غیر از دو پرستار، دیگر پرسنل آنجا را ترک کرده و ۱۳۰ سالمند روزها است که تشنه و گرسنه مانده و برخی از آنان از روی تخت بر زمین افتاده‌اند. دو سالمند نیز چندین روز بود که فوت کرده بودند بی آنکه کسی با خبر شود.

تهران – ایرنا – ۳۱ نفر از سالمندان یکی از آسایشگاه‌های حومه شهر مونترآل کانادا به دلیل بی توجهی پرستارانشان جان باخته‌اند؛ پرستارانی که به دلیل شیوع گسترده بیماری کووید-19 در خانه‌های سالمندان کانادا، از حضور در محل کار خود هراس دارند.

خبرگزاری فرانسه امروز نوشت که پرستاران یکی از خانه‌های سالمندان شهر دوروال (Dorval) متهمند که ساکنین این آسایشگاه را تشنه و گرسنه به حال خود رها کرده‌اند. این اوضاع هولناک موجب شده تا دولت استان کبک تحقیقاتی را در مورد «سهل انگاری فاحش» آغاز کرده و توجه مردم به اوضاع چنین آسایشگاه‌هایی که ساکنین آنها نیمی از یک هزار و ۲۵۰ جانباخته کانادایی کووید ۱۹ را تشکیل می‌دهند، جلب شود.

مسئولان پس از مراجعه به آسایشگاه هرون (Herron) متوجه شدند که به غیر از دو پرستار، دیگر پرسنل آنجا را ترک کرده و ۱۳۰ سالمند روزها است که تشنه و گرسنه مانده و برخی از آنان از روی تخت بر زمین افتاده‌اند. دو سالمند نیز چندین روز بود که فوت کرده بودند بی آنکه کسی با خبر شود.

کووید ۱۹ به صورت رسمی علت مرگ ۵ نفر از قربانیان اعلام شده و تحقیقات در مورد علت فوت دیگر سالمنان ادامه دارد.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که مالک آسایشگاه سابقه قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و فرار مالیاتی داشته و این خشم مردم کانادا را بیشتر کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کارشناسان از اوضاع هولناک آسایشگاه هرون چندان تعجب نکرده‌اند چرا که دهه‌هاست بودجه مراقبت از سالمندان ناکافی بوده و با وجود سختی کار، حقوق پرستاران اندکی از حداقل دستمزد بیشتر است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دیروز (۲۹ فروردین) دستور داد تا ۱۲۵ نفر از کادر درمانی ارتش به کمک پرستاران آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان استان کبک اعزام شوند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *