شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

کریمی: بانیان اتفاقات استراماچونی و شفر، الان ناجی استقلال شده‌اند!

کریمی: بانیان اتفاقات استراماچونی و شفر، الان ناجی استقلال شده‌اند!

سرپرست پیشین باشگاه استقلال در خصوص چگونگی جدایی از این باشگاه و اتفاقات مختلفی که رخ داد، صحبت کرد.

به گزارش فارس، حجت کریمی در خصوص جدایی از باشگاه استقلال، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ روز مدیریت من شد. به قول دوستان تنها مدیری در استقلال و پرسپولیس بودم که خودش استعفا داد. البته ۲سال در هیات مدیره بودم. جایی هست که خدمت می‌کنید و نیاز است اما به نقطه‌ای می‌رسید که شاید حضورتان به باشگاه بزرگ استقلال ضربه می‌زند. جایی که ببینم نتیجه نمی‌دهد و ضربه می‌زنم، خودم می‌روم. خیلی‌ها به این صندلی می‌چسبند. میز باید به دنبال مدیری که می‌خواهد کار کند بدود نه اینکه مدیر به دنبال میز بدکد.

وی افزود: وقتی زمان فتح‌الله زاده، استقلال از آسیا حدف شد او مجبور به استعفا شد. در جلسه هیات مدیره اصرار دوستان بر این بود که من حضور داشته باشم. من هم اگر کاری را قبول کنم صفرتاصدش را تا آخر بر عهده می‌گیرم و انجام می‌دهم. از دوستان قول گرفتم که یکدل باشند و اتحاد داشته باشیم. متاسفانه ین اتفاق نیفتاد. همیشه کاری را بخواهم شروع کنم قرآن وسط می‌گذارم. قرآن وسط گذاشتم و یک نفر از اعضا دست نگذاشت. بقیه دست گذاشتند ولی کار خودشان را کردند.

سرپرست پیشین باشگاه استقلال گفت: ۱/۲۴ مسئولیت را قبول کردم. به حمیدسجادی اعلام کردم بزرگترین بدهی تاریخ استقلال را داریم. روی بدهی استراماچونی پنجره در حال بسته شدن است و ممکن است به دسته پایین تر هم سقوط کنیم. باید تلاش کنیم از آسیا حذف نشویم. امیدی بود. ایمیلی به استراماچونی زده بودیم که حاضریم پول را به شما در قطر نقد بدهیم. این ایمیل را هم خودم گفتم بزنند. به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم حواله بزنیم و به حساب شما بیاید. به خاطر تحریم‌ها روزنه‌ای بود.

وی در خصوص اینکه آیا کسی بود بتواند کمک کند و نکرد، اطهار داشت: سوال سختی است. استراماچونی، پادووانی، دیاباته و باشگاه الاهلی شکایتی بودند. به سراغ سجادی رفتم. پیشنهادی دادم. دوستان می‌گویند چرا وقتی کریمی آمد دولت کمک کرد. گاهی کسی می‌آید راهکار می‌دهد. دولت دوبار هم کمک گرده بود اما مدیران قبلی انجام نداده بودند. چرا کریمی آمد این اتفاق افتاد چون راهکار داشتم. راهکارم وام بانک شهر بود. دوستان دیگر راهکار نمی‌دادند. زیرکولر گازی می‌نشستند و انتظار داشتند دولت پول را وسط بگذارد.

کریمی گفت: مثل اتفاقی که شنیدم دوستان چند شب پیش می‌گفتند دولت کمک کند. اگر اینطور بود دولت کارمند می‌گذاشت، پولش را می‌داد و می‌گفت شما خرج کن، پس عزیزی که پشت میز می‌نشیند چکار باید کند؟ وقتی کم می‌آوریم گردن دولت و این و آن می‌اندازیم که نگذاشتند. نه، در این مدت به هیچ عنوان ندیدم که نگذارند. به جز یک نفر که اذیت می‌کرد. اگر بخواهید کار کنید مشکلی نیست. بعضی در‌اصل در مدیریت فضای مجازی بوده‌اند و مدیربت واقعی نکرده‌اند. الان مدیریت را با مدیریت مجازی نمی‌توانند تشخیص بدهند. گفتند چرا کریمی پول را گرفت؟ چون خودم برنامه داشتم و پیگیری کردم. بانک شهر رفتم و تقاضای وام برای استراماچونی و تمام بدهی‌ها کردم.

وی افزود: دولت هیچ پولی نداد. با بانک صحبت کردم. اعلام کرد حاضرم وام بدهم. متاسفانه یکی از دوستان سنگ اندازی کرد. قرار شد این پول پرداخت شود. اعلام کردند خصوصی سازی گفته چطور می‌خواهید این پول را پس بدهید؟ دل آن‌ها خالی را خالی کردند و ندادند. گفتند از وزیر نامه بیاورید. این اتفاق نمی‌افتاد که وزیر مستقیم نامه بدهد. جلسه‌ای در مجلس برگزار شد و آنجا هم با خصوصی سازی به دعوا خوردیم چون گفتند امضای این‌ها را قبول نداریم و هرپولی هم بدهید ما قبول نداریم. با قربان زاده در جلسه کمیسیون اقتصادی درگیر شدم. اجازه نمی‌داد پول را بگیریم که بدهی‌ها را بدهیم.

کریمی تصریح کرد: به سجادی گفتم با این شرایط دیگر نمی‌توانم کار کنم چون قربان زاده نمی‌گذارد اتفاقی بیفتد. گفتند تا پسفردا صبر کنید تا مشکل را حل کنیم. دولت هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس نامه‌ای زد. ۲.۵میلیون یورو مصوب کرد که بانک شهر وام بدهد. تضمین با سجادی است و خاندوزی هم امضا کرد. همه شرایط برگشت پول را هم اعلام کردند. نامه را که گرفتیم به بانک شهر رفتیم و استارت کار را زدیم. قربان زاده هم نامه را آورد اما ما زودتر گرفته بودیم و به بانک شهر دادم. اینکه می‌گویند چرا پرداخت پول قبلا نشده بود، چون پیگیری‌های من بود که توانستم این پول را بگیرم.

وی با بیان اینکه عکس من را با موتور می‌گذارند، افزود: چون اوج ترافیک یک روز مجلس، یک روز وزارت ورزش و یک روز بانک شهر بودم. هرروز دنبال کار بودم. پیگیری کردم تا این نتیجه بدهد. قربان زاده مدام دائم متهم بود که چرا آجورلو و فتح الله زاده ندادند؟ آن‌ها هم نمی‌خواستند ندهند. به خاطر شرایط سختی بوده که می‌خواستند به بازیکنان بدهند. دولت دوبار این پول را داده بود و جای دیگر هزینه شده بود. این یک بحث ملی است. نمی‌توانید من را متهم کنید که چرا اینکار را نکردی و بیا جوابگو باش. اول این مشکل را حل کنید بعد بگویید که چرا ندادید. مثل شکایتی که کرده‌اند و پیگیر هم هستند. شبانه روز پیگیری کردم.

کریمی گفت: وقتی نامه را گرفتم کار حواله‌های پول را شروع کردم. بانک شهر گفت پول نقد می‌دهیم که شما به استراماچونی بدهید. من قبول نکردم چون به خاطر تحریم‌ها به مشکل می‌خورد. گفتم تمام پول در  حساب او باشد. دولت تمام حمایت‌ها را از باشگاه‌ها می‌کند. باید راهکار بدهید. دولت نمی‌تواتد یک میلیون دلار جلوی شما بگذارد و بگوید بروید خرج کنید. وثیقه برای بانک شهر ورزشگاه مرغوبکار بوده ولی هیچ اتفاقی برای این ورزشگاه نمی‌افتد. در فضای محازی که عده‌ای مدیریتش را بلد هستند با این جملات بازی می‌کنند. وقتی ۲ وزیر دولت تضمین این وام را کرده‌اند بهتر است یا اینکه بدهی استراماچونی می‌ماند و تا امروز ۲.۵میلیون دلار شده بود؟ چون روزی ۲۴۰۰دلار سود می‌گرفت.

وی افزود: استراماچونی چگونه به ایران آمد؟ فتحی گفته بود این قرارداد ننگین به هیچ عنوان بسته نمی‌شود. فردا دودست استوری گذاشت و گفت این قرارداد بسته شد. این فرد یک کشور و ۳۰میلیون هوادار را درگیر کرد. دو دست بود که در اینترنت جستجو کنند هست.

سرپرست قبلی باشگاه استقلال ادامه داد: استراماچونی را چه کسی به ایران آورد و چگونه با او قرارداد بستند؟ چرا رفت؟ چرا ۴۰هزار دلار ندادند که الان بگویند استقلال در حال غرق شدن است و من آمده‌ام دست را بگیرم که غرق نشود. بعدها خیلی‌ها خواستند مشکل را حل کنند. دوستانی که الان حضور دارند گفتند به قطر می‌رویم و مشکل را حل می‌کنیم. وزارت امورخارجه و… را درگیر کردند. رفتند و به جز هزینه بلیت چیزی نداشتند. دوستانی که الان حضور دارند به عنوان وکیل رفتند که این برای من سوال است.

کریمی گفت: چرا استراماچونی به وجود آمد و این همه اتفاق افتاد. استراماچونی یک میلیون و ششصد هزار یورو پول گرفت. از ۲هزار یورو نگذشت. گفت تا ندهید نامه را نمی‌دهم. پول وکیلش و ۳۷هزار دلارش را هم گرفت. حتی گفتم پول را نقدی در ایتالیا بدهیم چون دیگر نمی‌توانیم از طریق حواله بدهیم. قبول نکردند و گفتند فقط از طریق حساب. به خاطر یک میلیون و ششصدهزاری هم که واریز شد حساب تراسلی بانک شهر بسته شد! مشابه این یا شفر و اتفاقاتی که برای استقلال افتاد، زیاد است. چه کسانی باعث و بانی این اتفاقات بودند که الان آمده‌اند ناجی استقلال باشند و بگویند آمده‌ایم استقلال را نجات بدهیم.

وی افزود: الان پنجره بسته است. می‌گویند شاهین بوشهر از سال ۹۵ تعطیل است اما چطور می‌شود وکیل می‌شوند و حق رشد قائدی را از شباب الاهلی می‌گیرند؟ برای من سوال است. اگر تعطیل است چگونه وکیل شدید و پول گرفتید؟ چه اتفاقی در باشگاه استقلال افتاده؟ مدیرعامل شاهین بوشهر به من گفت فلانی رفته ۲۲هزار و پانصد یورو پول گرفته است. درحالیکه تمام تلاش کردم تمام بدهی‌های خارجی را دادم. بدهی‌هایی که از زمان قدیم مانده بود ولی هیچ کجا اعلام نکردیم چگونه به وجود آمدند. وظیفه ما بود. گفتم راهکار دارم و این مشکلات را حل می‌کنم. شبانه روز هم فعالیت کردم. خداراشکر آنقدر اعتبار دارم که باشگاه شباب الاهلی یک میلیون درهم جریمه را می‌بخشد.

کریمی تصریح کرد: الان برای ۶۰۰-۵۰۰ دلار پنجره بسته شده است. این برای هوادار خیلی بد است. ببینید چگونه ساپینتو را مدیریت کردم که اگر این دوستان فعلی بودند شاید اتفاقات زیاد دیگری می‌افتاد. اگر می‌خواستم قرارداد ساپینتو را ۲یا۳ساله و با اضافه کردن ۳میلیون دلار، امضا کنم. این را باید هوادار بداند. من بزرگترین خدمت را به باشگاه استقلال کردم. من نوعی نه، شخصیت حقوقی را می‌گویم. کاری کردم که قرارداد ساپینتو تا روز آخر ادامه داشت. درحالیکه اگر آن اتفاقات در جام حذفی یا لیگ نمی‌افتاد ما قهرمان بودیم. با آن همه‌ مشکلی که داشتیم. فقط هزینه ساپینتو هفته‌ای ۱.۵ میلیارد بود. تمام مشکلاتی که زمان ساپینتو افتاد را با آرامش پشت سرگذاشتم تا موقعی که به انتخاب مربی رسیدیم.

وی افزود: دوستان و تیم‌ها در فضای مجازی شروع کردند و پول می‌پاشیدند. گفتم اگر واقعا دلتان به حال استقلال می‌سوزد این پول را به باشگاه استقلال بدهید. چرا انقدر برای زدن من هزینه می‌کنید؟ خودم می‌روم.

وی افزود: فضای مجازی شب  و روز برای ما خط قرمز تعیین می‌کرد. همین دوستان می‌گفتند خط قرمز ما محبی و قائدی هستند. برای ساختار باشگاه بزرگ استقلال برنامه داشتم. ساپینتو ۲۵۰هزار دلار طلب داشت. الان با پاداش بردها و… می‌گویند ۳۰۰هزاردلار. سیلوا هم همینطور، دویست و اندی بود. به بانک نامه زدم که از آن ۲.۵میلیون یورو این پول پرداخت شود. از خصوصی سازی هم نامه گرفتم و به بانک دادم. بانک گفته بود باید سند مرغوبکار یعنی وثیقه را افزایش بدهید. تا حدود ۱۰روز قبل از استعفایم کارهای اداری‌اش را انجام دادم. وثیقه افزایش پیدا کرد و قرار شد از بانک پرداخت شود. شنیدم آن پول را برداشتند و جای دیگر هزینه کردند. پول ساپینتو و سیلوا آماده بود که خصوصی سازی نمی‌تواتد زیرش بزند.

کریمی در گفت‌وگو با برنامه شب‌های فوتبالی در پاسخ به این سوال که آیا باقی مانده ۲.۵میلیون یورو هنوز در بانک موجود است، عنوان کرد: نه مثل اینکه باشگاه برداشته است. فرد دیگری نمی‌تواند بردارد. شماره حساب ساپینتو را هم داده بودیم ولی احتمال می‌دهم خصوصی سازی اجازه نداد به حساب او برود. از خصوصی سازی نامه گرفتیم که پول به حساب ساپینتو برود چون هرکاری می‌کنیم باید با این سازمان نامه نگاری شود. اگر این پول رفته باشد که هیچ، اگر نرفته باشد احتمال دارد در باشگاه استقلال نامه را عوض، پول را برداشت و جای دیگر هزینه کرده باشند. ۶۰هزار دلار بدهی (به خاطر اتفاقات دربی) کم می‌شود که باید باشگاه حساب کند.

سرپرست پیشین استقلال افزود: به خاطر اینکه تیم قوی کار می‌کرد سکوت کرده بودم. چندروز پیش دیدم گفتند که ۲.۵میلیون یورو وام با سود زیاد برداشت کردیم. همه بدهی‌ها را دادم. اینکه گفتند قول می‌دهیم سال بعد 100درصد آسیا باشیم، عزیزان زیاد زحمت نکشند! چون همه بدهی‌ها پرداخت شده و هیچ مشکلی نیست. مگر اینکه دوباره یک استراماچونی، دیاباته با پادوانی جدید بسازید.

وی تصریح کرد: این مواردی که خودشان به وجود آوردند، آبی بوده که زیر ساختمانی ریخته بودند. زمان می‌برد و حوصله می‌کنند! اگر برای استراماچونی به من نامه می‌دادند و به مالزی می‌رفتم شاید قضیه را حل می‌کردیم که به خاطر تحریم‌ها پول را دیر پرداخت کردیم. استراماچونی برای ۲۴۰۰یورو ما را نبخشید بعد جالب است می‌گویند از او استعلام یک بازیکن را گرفتیم و تایید کرده است‌. او در حق باشکاه استقلال ظلم کرده است. ۴۰هزار دلار طلب داشته، یک میلیون و ششصدهزار به علاوه ۲۴۰۰دلار پول گرفت. بعد از او مشورت می‌گیریم؟!

کریمی در مورد اینکه چرا بدهی در زمانیکه عضو هیات مدیره بود پرداخت نشد، گفت: اعلام کرده بودم پولی که دولت داده باید برای بدهی‌های خارجی مثل استراماچونی هزینه شود. وقتی فقط یک عضو هیات مدیره این صحبت را می‌کند، این اتفاقات می‌افتند! نباید بگذاریم بدهی به وجود بیاید و نباید طلبکار پشت در اتاق بیاید. من در استقلال بدهی نزدیک به ۲۰۰نفر را از یک میلیون تا ۱.۵ میلیارد دادم. یک روز دیدم خانمی گریه می‌کند چون یک سال پول بلیت هواپیما را داده و پولش که نزدیک ۱میلیارد بود را ندادند. همینطور مانده بود و گفته بودند بعدی می‌آید! من تمام این‌ها را تسویه کردم. یا در فضای مجازی گفتند کریمی پول بازیکن را نداده و ۱.۵میلیارد پول یک کاپیتان را داده است. او حق داشت. ۲.۵ طلب داست و من توان داشتم ۱.۵میلیاردش را پرداخت کردم. کار بدی نکردم. کاپیتان تیم بوده است.

سرپرست پیشین باشگاه استقلال در خصوص ماجرای شاگرد اول، اظهار داشت: شاگرد اول که مشخص است کیست! معلمش هم قربان زاده است! من به خاطر استقلال خیلی کوتاه آمدم. اختلافی نداشتم اما او دراصل از من خوشش نمی‌آمد! نمی‌دانم روی چه حسابی، به او گفتم هر مدیری می‌خواهید بیاورید سعی کنید سیر باشد و دنبال کار برود. زیر کولرگازی نباشد. گفت از کجا پیدا کنیم؟ من سکوت کردم. الان هم سکوت می‌کنم چون صندلی که خودش هم نشسته بود دوباره باید می‌گشت و پیدا می‌کرد!

کریمی در خصوص انتشار لیست مورد نظر نکونام و اسامی درخواستی‌‌اش، گفت: حرف و حدیث‌هایی در‌مورد جذب بازیکنان در زمان من شد. گفتند بازیکنانی که الان جذب می‌کنند در لیست بوده، من هم این لیست را منتشر کردم ولی نکونام نگفته بود همه این بازیکنان را بگیر، هرچه در توانم بود. من هم از روز اول شروع کردم. مهرداد محمدی و سهرابیان را گرفتم. ۴-۳بازیکن دیگر را هم برای قرارداد هماهنگ کرده بودم. شبانه روز تلاش کردم. من مربی نیستم که به دنبال بازیکن بروم. من باید مدیریت کنم و به فکر پول باشم. مربی هم باید به فکر بازیکن باشد. در ۳ماهی که من بودم گفتند ۶۰میلیارد درآمدزایی شد. البته مالی باشگاه باید بیاید ببینیم چقدر درآمدزایی شده است.

وی افزود: عزیزان مدیر استقلال می‌شوند می‌گویند زنگ بزنیم چند بازیکن بیاوریم. این اشتباه است. مربی باید بازیکن بگیرد. به من معرفی کند و من جلسه بگذارم. مدیر باید دنبال مشکلات باشگاه باشد که غرق نشود و یک‌ نفر دیگر بیاید دستم را بگیرد! بیرانوند در این لیست نبود. نکونام را با سختی آوردم. او مربی بزرگی است. چرا باید به حارجی پول بدهیم و انقدر برای‌شان ارزش قائل می‌شویم؟ چرا وقتی ساپینتو در ایران بود هیچکس مشکلاتش را نمی‌دید؟ استراماچونی که آنقدر پول گرفت امامزاده می‌شود اماهموطن من که بهترین مربی و زحمتکش است، بخواهیم پول بدهیم می‌گویند قراردادش زیاد بوده، باید خیلی بیشتر از این به نکونام پول بدهیم. تا همین الان یک قران پول نگرفته، از صبح در کمپ بود یکبار برای خودش پول نخواست. اگر ساپینتو بود ۳میلیون یورو تا آخر می‌گرفت.

سرپرست پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: نکونام خواسته هواداران و از جنس خود استقلال بود. لیست داد و قول دادم که تلاش کنم بهترین تیم را ببندد. استقلال تیم معمولی نیست. حاشیه خلیج فارس را ببینید. باید پول بدهند هواداران‌شان به استادیوم بروند. ما اینجا این همه هوادار داریم. باید برایشان کار کنیم و تیم قوی مثل تیم‌های عربستانی ببندیم. دوروبر ما اینطور تیم می‌بندند بعد شما انتظار دارید هوادار بگوید استقلال با همین تیم جلو برود! برای درست شدن زیرساخت‌ها برنامه داشتم. گفتم باید یک کمپ مجهز مثل کمپ خانه کشتی داشته باشم. باشگاه استقلال یک‌ تردمیل ندارد و ساپینتو به من درخواست داد. ۱۲۰هزاردلار به من فاکتور دادند که تجهیز کنیم. این برای باشگاه استقلال بد است.

کریمی‌ در مورد ماجرای مذاکره با علیرضا بیرانوند، اظهار داشت: یکی از دوستان اعلام کرد بیرانوند می‌خواهد قراردادش را فسخ کند. با ما جلسه‌ای گذاشتند. او بازیکن خیلی بزرگی است. من هم برای تقویت تیم هرکاری می‌کردم. کادرفنی هم مشکلی نداشت. درجلسه با بیرانوند، به او توصیه کردم به خاطر پرسپولیس برایت تبعات دارد. این کار را نکن، او گفت نه می‌خواهم قراردادم را به خاطر مشکلاتی که با باشگاه دارم فسخ کنم. مبلغی را اعلام کرد. من هم اسپانسری داشتم. می‌گویند چرا پول را برای موارد دیگر نمی‌دهد؟ او دوست داشت این کادو را برای بیرانوند بدهد.

وی افزود: با آن اسپانسر صحبت کردم. قرارشد باشگاه ۲ساله قرارداد ببندد. خیلی صحبت کردم که این اتفاق نیفتد ولی خودش گفت ما مشکل داریم. تااینکه فردا صبحش دیدم قراردادش را فسخ کرده است. با درویش تماس گرفتم و گفتم بیرانوند با ما در ارتباط بوده و قرار است این اتفاق بیفتد. او گفت ممکن نیست چون ما قرارداد داریم.

کریمی گفت: قربان زاده ساعت ۸صبح با من تماس گرفت درحالیکه ۱۰روز بود او را پیدا نمی‌کردم! گفتم نیستید! کارهایی داریم، او گفت با پیامک و من گفتم کارهایم اداری است نمی‌توانم با پیامک انجام بدهم. گفتم قصه بیرانوند این است. مثل پرسپولیس، افرادی هم به استقلال کمک می‌کنند. گفت از کجا پول می‌آورید و… تا اینکه وکیل بیرانوند درخواست جلسه کرد. چون با یکی از بازیکنان جلسه داشتم گفتم فردا، شب هم در تلویزیون صحبت کرد و گفت عشق برای دهه ۶۰ است. واقعا هم همین است. عشق برای دهه شصتی‌هاست که روی‌مین می‌رفتند و ما الان اینجا نشستیم. دهه شصتی‌ها بودند که بدون پول بازی می‌کردند.

سرپرست سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: این را واقعا حس کردم و واقعیت است. با وکیلش تمام توافقات را انجام دادیم. قرار شد ۴شنبه ساعت ۷ جلسه داشته باشیم. همان روز که من استعفا دادم. با کادرفنی هم صحبت کردیم و مشکلی نداشتند. روزی با قربان زاده جلسه داشتم. قائم مقام باشگاه بود. بحث مجمع بود. در کدال قرارنداده بودم که قربان زاده گفت چرا؟ گفتم وزیر نامه داده و گفته در کدال نگذارید. گفت من به شما می‌گویم در کدال بگذارید. شما بگویید وزارت ورزش نامه بدهد. پیله فروش گفت اگر می‌‌خواهی به بهشت بروی در کدال بگذار اگر می‌خواهی به جهنم بروی این کار را نکن! خندیدم و گفتم می‌خواهم به جهنم بروم. اگر می‌خواهید بگویید استعفا بدهم.

وی افزود: بهشت و جهنم من را شما انتخاب نمی‌کنید که سمت شما بیایم. ببینید چقدر در فوتبال مباحث دردآور وجود دارد. بعد از جلسه به من گفت اگر این کار را نکنی فلان…! گفتم به هیچ عنوان این کار را نمی‌کنم شما هم کارت را انجام بده، شب ساعت ۹زنگ زد گفتم من به شما گفتم در کدال نمی‌گذارم. شما هم گفتید اگر نگذاری من با لودر از روی شما رد می‌شوم! امیری‌گفت چرا جواب ندادی؟ گفتم به خاطر منافع استقلال گیرِ نامه هستم و نمی‌توانم برخی حرف‌ها را بزنم. الان با من مشکل دارد. مشکلات را حل کنیم بعدا جواب او را می‌دهم. شب هم همین حرف را زد گفتم شما رد شو ولی بعد از آن راننده لودر را هم پیاده کنید!

کریمی در مورداینکه آیا در ماجرای بیرانوند ریسک نکرد، گفت: نه. ۴شنبه با ۲بازیکن خیلی خوب برای صحبت‌های اولیه جلسه داشتم که یکی به پرسپولیس و دیگری به سپاهان رفت. قربان زاده بعدازظهر به من پیامک داد که چرا جلسه نیامدی؟ گفتم جلسه نبوده، گفت چرا جلسه هفتگی یا ماهیانه بود. هیچ وقت هم خروجی نداشت. او بیشتر در فضای مجازی سیر می‌کرد تا مدیریت خصوصی سازی! گفتم با ۲بازیکن جلسه دارم و ساعت ۷ هم با بیرانوند جلسه دارم. گفت هیات مدیره از شما راضی نیست. گفتم هیات مدیره که از هفته پیش در‌جریان است. شب تا صبح کنار من هستند. من یک ماه پیش مدیرعاملی را از هیات مدیره گرفته بودم ولی نخواستم اعلام کنم.

وی افزود: گفتم اعضای هیات مدیره در باشگاه هستند. گفت شما دارید از آجورلو بدتر می‌شوید. هر توافقی هم کنید هیچ اعتباری ندارد درجریان باشید. من هم جواب دادم ممنون چقدر جالب هستید! پیامک‌هایش هست. آدمی نبودم که به میز و صندلی بچسبم. از ته دل کار می‌کردم و دروغ نمی‌گفتم. نمی‌توانستم بمانم وقتی روبروی هم قرار گرفتیم. به علی امیری گفتم با وکیل بیرانوند تگاس بگیرید و جلسه ساعت ۷و همچنین جلسه با بازیکنان دیگر را لغو کنید. من هم استعفا دادم. همه دستگاه‌ها به من لطف داشتند ولی نمی‌خواستم استقلال از مشکل یک مدیر بالاتر با من ضربه بخورد. از خودم گذشتم و گفتم کسی بیاید که با او هماهنگ باشد. من هم کمکش می‌کنم.

کریمی گفت: بعد از آن استوری گذاشت که شاگرد اول من این است! پس مشخص شد که استاد کیست! من را بردند نفر بیست و دوم که نمی‌دانم چگونه شد! همان شاگرد اول در مدیریت‌های قبلی کجا بوده؟

سرپرست پیشین باشگاه استقلال در مورد اینکه چه اتفاقی افتاد قربان زاده از خصوصی سازی کنار گذاشته شد، عنوان کرد: فکر می‌کنم تبعات رفتن من مشخص شد. این موضوع مرتبط است. الان عکس مدیر جدید خصوصی سازی را جایی دیده‌اید؟ مدیری که در فضای مجازی باشد فقط به درد آنجا می‌خورد. مدیر باید کف خیابان باشد و زیر کولرگازی ننشیند. مدیریت قالیباف را خیلی دوست دارم که این زیرساخت‌ها را در تهران رقم زد و شهر را از این رو به آن رو کرد. می‌توانست مثل مدیران قبلی بنشیند و کاری نکند. من به این حرف شهید مطهری رسیدم؛ قطاری که حرکت می‌کند را سنگ می‌زنند. این را حس‌کردم. وقتی بنشینم کسی به من سنگ نمی‌زند ولی وقتی ۴۰نفر را بیرون می‌کنم یا به کمپی می‌روم که سرمایه بزرگی است و به این وضع افتاده، اینطور می‌شود.

کریمی در خصوص ماجراهای بدهی آمانوف، اظهار داشت: در جربان این ماجرا نیستم. برای زمان فتح الله زاده است. در آن زمان نوتیس آمده بود و من متوجه نشدم. مگر می‌شود ایمیل باشگاه ناپدید شود؟ من هم می‌توانستم به یامگا بگویم برو پاسپورت را نمی‌دهم. نمی‌توانم دروغ بگویم. می‌توانستم بگویم مسی را می‌آورم ولی گفتم قائدی و محبی به خاطر مشکلاتی که قبلا به وجود آمده، نمی‌مانند. قائدی را می‌توانستیم نگه داریم ولی هزینه‌ها بالا بود. برای باشگاه محبی فیش جعلی فرستادیم که شاکی شده و ما را قبول ندارد.

وی در مورد ماجراهای تمرین روز اول نکونام، گفت: به ما گفتند بدون تماشاگر، گفتم با تماشاگر باشد چه مشکلی دارد؟ با بازیکنان صحبت کردم که تا چندروز دیگر مطالبات شما را پرداخت می‌کنیم. بنرها را هم من به هیچ عنوان نگفته بودم. کسانی بودند که در فضای مجازی هستند. خودشان هم پاره کردند. من آن‌ها را اخراج کردم اما برگشتند و الان در باشگاه حضور دارند. شنیده بکدند که می‌خواهگ برخی را اخراج کنم. فردی آمد با من دست داد که ۳۰سال لیدر استقلال است. کسی با شما دست بدهد به او می‌گوییید با من دست نده؟ با تماممربیان بوده و برایش جشن تولد گرفته‌اند! فضای مجازی که دست آقایان بود. شما ببینید این فرد با کسی که بنر را پاره کرد در ارتباط بود یا نه؟

کریمی در‌مورد اینکه آیا بنر نکونام را از باشگاه بیرون برده، عنوان کرد: نخیر در باشگاه است. آقایان خودشان می‌دانند. در فضای مجازی برنامه ریزی و کار کردند. دخترم گفت امروز چه کسی را اخراج کردی؟ گفتم چطور؟ چون مثل اینکه فحاشی‌ها را دیده بود. گفتم هنوز کسی را اخراج نکرده‌ام! می‌گویند هرکسی ۲۰۰میلیارد بیاورد حاضرم جایم را عوض کنم. شما که توانایی نداشتید چرا اصلا آمدید؟ وقتی در مجلس و… می‌گویید ۴۰۰میلیارد پول می‌آورید بعد اینجا می‌نشینید می‌گوید آی دولت پول نداریم. یکی بیاید ۲۰۰میلیارد پول بیاورد. من حاضرم شخصی را معرفی کنم که بیاید ۲۰۰میلیارد بیاورد. بیرانوند به خاطر این استقلال نیامد که من جلسه ۷شب را کنسل کردم. ساعت ۸ شب باشگاه پرسپولیس رفتند.

وی افزود: اینکه به نکونام گفته‌اند اگر استقلال اینوطر نبود به ما نمی‌دادند، استقلال مگر بچه سرراهی است؟ شما که هستید که به شما بدهند؟! الان آنجا نشسته‌اید و باید از استقلال حمایت کنید.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *