جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

گاز روسیه و اجرای قوانین، محور سفر اولاف شولتس به لهستان

گاز روسیه و اجرای قوانین، محور سفر اولاف شولتس به لهستان

صدراعظم جدید آلمان امروز (یکشنبه) برای مذاکره درباره بحران مهاجرتی در مرز لهستان – بلاروس، مناقشه لهستان با اتحادیه اروپا بر سر استقلال قضایی، تنش‌ها با روسیه بر سر تجمیع قوا در مرز اوکراین و سرنوشت خط لوله گاز روسیه به سمت آلمان به ورشو سفر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ام.اس.ان، دو کشور همسایه آلمان و لهستان به وضوح مشخص کرده‌اند که چه انتظاراتی از یکدیگر دارند.

ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان گفته است به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تاکید می‌کند که مخالف آغاز به کار خط لوله نورد استریم ۲ است که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند و ممکن است از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه علیه اروپا به کار رود. این خط لوله لهستان و اوکراین را دور می‌زند.

آلمان همچنین از تلاش‌های لهستان برای مقابله با موج جدید مهاجرانی که از سمت بلاروس می‌آیند و اتحادیه اروپا، مینسک را مسوول مهندسی این بحران می‌داند، حمایت کرده است و می‌گوید به ورشو و بروکسل برای یافتن راهکاری برای مناقشه حقوقی خودشان کمک می‌کند.

در همین حال دولت جدید آلمان علنا تعهدی برای متوقف کردن خط لوله گازی روسیه، در صورت حمله مسکو به اوکراین، ارائه نداده و ارائه چنین تعهدی خواسته لهستان و ایالات متحده است.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی به اعضای کنگره گفته‌اند که این درک وجود دارد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آلمان این پروژه خط لوله را متوقف کند. مقامات آلمانی هنوز این گزارش‌ها را تایید نکرده‌اند، اما شولتس چهارشنبه گفت اگر روسیه مرز اوکراین را نقض کند، با پیامدهایی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *