دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

گردان‌های حزب‌الله عراق: محور مقاومت تمام چارچوب اسرائیل را درهم شکست

گردان‌های حزب‌الله عراق: محور مقاومت تمام چارچوب اسرائیل را درهم شکست

 سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق پنجشنبه شب تأکید کرد: محور مقاومت چارچوب و تمام موانع صهیونیست‌های برای دفاع از خود را درهم شکسته است.

به گزارش ایرنا، “محمد محیی” به شبکه تلویزیونی “المیادین” گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هرکاری دلش خواست درخصوص فلسطین انجام بدهد و احساس کند که از پاسخگویی درامان خواهد ماند.

وی افزود: ما متعهد به دفاعاز ملت فلسطین و مقدسات‌مان هستیم و هرگز غزه در نبرد [با رژیم صهیونیستی] تنها نخواهد بود.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق ادامه داد: نبرد امروز با ورود موشک و پهپادها دیگر مقوله موقعیت جغرافیایی را پشت سرگذاشته است.

محیی با اشاره به توانمندی گروه‌های مقاومت گفت: ما دارای سلاح‌هایی هستیم که میتواند آمریکا را غافلگیر کند و سلاحی که برای مقابله با اسرائیل به کار خواهد رفت، [در آینده] متفاوت خواهد بود.

وی افزود: تمامی اطلاعات حکایت از آن دارد که ابتکار عمل امروز در دست مقاومت است و نیروهای مقاومت است که معادله‌های هجومی را ترسیم می‌کنند.

محیی اظهار کرد:دشمن اسرائیلی نمیتواند بر ما قواعدی را تحمیل کند و مانع از آن شود که نتوان از فرای مرزها آن را هدف قرار داد.

وی اشاره کرد: همانگونه که در نبرد با [گروهک تروریستی] داعش در عراق روی داد، زمانی که رویارویی [با دشمن] آغاز می‌شود، مقوله جغرافیا وموقعیت جغرافیایی معنی ندارد.

سخنان سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق یک ماه پس از آن روی می‌دهد که رژیم صهیونیستی سرانجام پس از ۱۲ روز مجبور به قبول آتش‌بس در جنگ غزه موسوم به “شمشیر قدس” شد.

فلسطینی‌ها چند سال است که تاکتیک خود را در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تغییر داده و مقاومت را از سنگ به موشک تبدیل کرده‌اند، تاکتیکی که با ادامه آن می‌توان به موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی دست یافت.

۲۰ اردیبهشت ماه بود که ارتش رژیم صهیونیستی از هوا، زمین و دریا تهاجم خود را به نوار غزه شروع کرد، ولی فکر نمی‌کرد که با پاسخ کوبنده موشکی جبهه مقاومت فلسطین مواجه شود.

شاحه نظامی دو «جنبش حماس» و «جهاد اسلامی» در ۱۲ روز جنگ با استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود، اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیست‌ها کرده‌اند و بنا بر اعلام منابع اشغالگران بیش از ۱۲ هزار راکت و موشک، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

همین اقدام موجب شد که کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کند.

این آتش بس میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *