یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

گفت‌وگوی آلمان و فلسطین درباره درگیری‌های اخیر درقدس اشغالی

گفت‌وگوی آلمان و فلسطین درباره درگیری‌های اخیر درقدس اشغالی

معاون وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه با ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین پیرامون درگیری‌های اخیر بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در اطراف مسجد الاقصی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا،«نیلز آنن» با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: درباره نگرانی از تحولات خشونت آمیز قدس (اشغالی) با امور وزیر خارجه فلسطین اشتراک نظر داریم. وی تصریح کرد که تنش‌ها در این منطقه باید کاهش یابد.

این دیپلمات آلمانی همچنین ادامه داد که دو طرف پیرامون انتخابات پیش‌رو در فلسطین گفت‌وگو و بر لزوم امکان رای‌گیری در مناطق اشغالی از جمله قدس شرقی تاکید کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

این درحالیست که قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان بود.

در درگیری شدید پنجشنبه شب نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی با جوانان فلسطینی در قدس اشغالی ۱۰۵ فلسطینی زخمی شدند.

بامداد روز جمعه هم چندین راکت از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد و رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت و نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی خود قرار داد.

پیشتر اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار کاهش تنش‌ها در این منطقه شده بود. در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که این اتحادیه نسبت به «درگیری‌های خشونت آمیز شب گذشته در قدس عمیقا نگران است»

اتحادیه اروپا در این بیانیه کاهش سریع تنش‌ها، خویشتن‌داری و رفتار مسئولانه از سوی تمام طرف‌ها به ویژه رهبران مدنی و مقام‌های رسمی در این برهه حساس را خواستار شد. بیانیه یاد شده همچنین تاکید می‌کند که اقدام های  تحریک آمیز و خشن باید از سوی تمام طرف‌ها مردود اعلام شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *