دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

گفت و گوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره اوضاع سوریه و مسائل خاورمیانه

گفت و گوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره اوضاع سوریه و مسائل خاورمیانه

 ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو در گفت و گویی تلفنی درباره مسائل خاورمیانه و وضعیت سوریه گفت و گو کردند.پوتین باتوجه به اینکه روز پیروزی در جنگ دوم جهانی در اسراییل (سرزمین های اشغالی فلسطین) بطور رسمی جشن گرفته می شود، از نتانیاهو خواست تا به کهن سربازان شرکت کننده در این جنگ تبریک بگوید.  

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار طرف اسراییلی برگزار شد، هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی را به ولادیمیر پوتین تبریک گفت.

در بیانیه آمده است: پوتین باتوجه به اینکه روز پیروزی در جنگ دوم جهانی در اسراییل (سرزمین های اشغالی فلسطین) بطور رسمی جشن گرفته می شود، از نتانیاهو خواست تا به کهن سربازان شرکت کننده در این جنگ تبریک بگوید.

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برخی مسائل مهم همکاریهای دوجانبه را بررسی و برای افزایش همکاریهای اقتصادی و بازرگانی ابراز آمادگی کردند.

دو طرف توافق کردند که بزودی نشست دیگر کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی روسیه و اسراییل را برگزار کنند.

در ادامه این گفت و گوی تلفنی، برخی مسائل مهم دستور کار بین المللی در مورد حل و فصل مسائل سوریه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نتانیاهو، پوتین را از نتایج تماس های طرف اسراییلی با مقام های حکومت اوکراین مطلع کرد.

دو طرف موافقت کردند تا به گفت و گوهای دوجانبه از کانال های شورای امنیت و سازمان های نظامی و وزارت خارجه و وزارت توسعه اقتصادی ادامه دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *