جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

یمنی‌ها از صلح با قاتلان بیزار هستند/ تلاش آمریکا برای اشغال یمن

یمنی‌ها از صلح با قاتلان بیزار هستند/ تلاش آمریکا برای اشغال یمن

*محمد علی الحوثی : سوالی که وجود دارد این است که چرا مقامات آمریکایی همچنان به فروش تسلیحات خود به متجاوزان در یمن ادامه می‌دهند؟ طبیعی است که آمریکایی‌ها به دنبال طولانی‌تر شدن جنگ یمن و اشغال کامل این کشور هستند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به تداوم حمایت‌های تسلیحاتی ایالات متحده آمریکا از متجاوزان در یمن، گفت: آمریکا به دنبال طولانی‌تر شدن جنگ یمن و اشغال این کشور است.

به گزارش مهر به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اظهارات مقامات آمریکایی درباره عملیات ارتش این کشور در استان مأرب واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی ازجمله داعش و القاعده در سراسر جهان حمایت می‌کنند. آنها در جنگ یمن نیز از این تروریست‌ها در برابر ارتش یمن حمایت به عمل می‌آورند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین به درخواست‌های آمریکا برای تحقق صلح در این کشور اشاره کرد و گفت: درخواست‌ها برای صلح با متجاوزانی که یمنی‌ها را قتل عام می‌کنند، مردود هستند. ملت یمن از صلح با قاتلان بیزار است.

وی در ادامه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس، سعودی‌ها و اماراتی را در تشدید محاصره ملت یمن کمک می‌کنند. سوالی که وجود دارد این است که چرا مقامات آمریکایی همچنان به فروش تسلیحات خود به متجاوزان در یمن ادامه می‌دهند؟ طبیعی است که آمریکایی‌ها به دنبال طولانی‌تر شدن جنگ یمن و اشغال کامل این کشور هستند.

گفتنی است، پیشتر «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن مدعی شده بود که جامعه جهانی باید به منظور متوقف ساختن عملیات نیروهای یمن در استان مأرب، انصارالله را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *