شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

ضربه شدید اومیکرون به ۳۳ هزار پرواز لوفت‌هانزا

ضربه شدید اومیکرون به ۳۳ هزار پرواز لوفت‌هانزا

 به دنبال شیوع ویروس سویه اومیکرون کرونا در اروپا، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان در نظر دارد تا ۱۰ درصد معادل ۳۳ هزار پرواز خود را در فصل زمستان لغو کند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، کارستن اسپور مدیر اجرایی خط هوایی لوفت‌هانزا روز پنجشنبه گفت: از اواسط ژانویه تا فوریه (دی – بهمن) شاهد کاهش شدید رزروها هستیم و این امر موجب شد که خط هواپیمایی، ۳۳ هزار پرواز یا حدود ۱۰ درصد از پروازهای خود را در زمستان لغو کند.

اسپور افزود: مهمتر از همه این است که ما در بازارهای داخلی خود مانند آلمان، سوئیس، اتریش و بلژیک مسافران را از دست می‌دهیم زیرا این کشورها بیشترین آسیب را از موج همه گیری کرونا دیده‌اند.

مدیر اجرایی خط هوایی لوفت‌هانزا خاطر نشان کرد: بزرگترین گروه هواپیمایی اروپا که شامل یورووینگز، آسترین، سوئیس و بروکسل ایرلاینز است در حال حاضر در مقایسه با سال ۲۰۱۹ یعنی سال قبل از همه گیری کرونا، حدود ۶۰ درصد از مسافران را جابه جا می‌کند.

صنعت خطوط هوایی در سراسر جهان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا آسیب بسیاری دیده است. بطوری که پروازهای بی‌شماری در سال ۲۰۲۰ با بسته شدن مرز کشورها لغو شد.

انجمن فرودگاه های اروپا روز پنجشنبه تخمین زد که از زمان شیوع سویه جدید اومیکرون تعداد مسافران خطوط هواپیمایی اروپا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به دنبال شیوع اومیکرون، آلمان محدودیت های سخت گیرانه تری برای مسافرانی که از انگلیس و آفریقای جنوبی به این کشور سفر می‌کنند، اعمال کرده است.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، موجب نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *