پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

آلمان خواستار تقویت کانال‌های ارتباطی میان آمریکا و چین شد

آلمان خواستار تقویت کانال‌های ارتباطی میان آمریکا و چین شد

فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس جمهوری آلمان که کشورش میزبان «لی کیانگ» نخست وزیر چین است، از پکن و واشنگتن خواست تا کانال‌های ارتباطی میان خود را تقویت و به امنیت جهانی کمک کنند.رئیس جمهوری آلمان خواستار تقویت کانال‌های ارتباطی دو کشور (چین و آمریکا) شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرستین گاملین سخنگوی اشتاین‌مایر دوشنبه در توئیتی نوشت که رئیس جمهوری آلمان بر اهمیت روابط میان چین و آمریکا در راستای تقویت «همکاری و امنیت جهانی» تاکید کرد.

وی با اشاره به محتوای دیدار اشتاین‌مایر با لی افزود: رئیس جمهوری آلمان خواستار تقویت کانال‌های ارتباطی دو کشور (چین و آمریکا) شد.

لی که برای دیداری دو روزه به آلمان سفر کرده است، در دیدار با اشتاین‌مایر گفت که چین آماده همکاری با آلمان برای کمک به «امنیت و شکوفایی جهانی» است.

اعضای کابینه لی و کابینه اولاف شولتس صدراعظم آلمان قرار است سه‌شنبه جلسه مشترکی تشکیل دهند.

پس از آن لی برای شرکت در اجلاس آب و هوایی به میزبانی امانوئل مکرون به فرانسه سفر خواهد کرد.

لی در ماه مارس به نخست وزیر رسید و آلمان را به عنوان مقصد اولین سفر خارجی خود تعیین کرد.

دیدار وی با اروپایی‌ها در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با چین به پکن سفر و با مقام‌های این کشور از جمله شی جینپینگ رئیس جمهوری چین دیدار کرد.

بلینکن درباره نتایج این سفر با بیان اینکه تمامی دیدارهایش با مقامات عالی رتبه چینی «سازنده» بوده است، افزود: رقابت بین آمریکا و چین هرگز نباید منجر به درگیری شود.

وی اظهار کرد: ما همچنان متعهد به سیاست چین واحد هستیم ولی در عین حال نگران اقدامات تحریک آمیز چین در تنگه تایوان هم هستیم.

بلینکن درباره تحریم و ممنوعیت صادرات برخی از فناوری‌ها به چین هم گفت: ما بدنبال مهار رشد اقتصادی چین نیستیم بلکه در تلاش برای حفاظت از برخی از فناوری‌های حساس درباره امنیت ملی خودمان هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *