پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع غزه

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع غزه

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع غزه و تشدید درگیری ها ابراز نگرانی و کشته شدن غیرنظامیان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که دبیرکل سازمان ملل با نگرانی اوضاع غزه و تشدید خشونت ها را دنبال و کشته شدن غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را محکوم می کند.

وی تصریح کرد که به گفته دبیر کل سازمان ملل، کشته شدن غیرنظامیان غیرقابل قبول است و باید فوری متوقف شود.

فرحان حق گفت افزود که رژیم صهیونیستی باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه برای حفظ جان غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی متحد باشد.

معاون سخنگوی سازمان ملل بدون اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همواره منشا تشدید درگیری ها و خشونت ها در نوار غزه بوده و محور مقاومت از فلسطینیان دفاع کرده و به جنایات اسرائیل پاسخ می دهد، افزود: دبیرکل سازمان ملل پرتاب راکت از غزه به سوی اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را محکوم می کند که نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است و غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی را به خطر می اندازد.

فرحان حق گفت: دبیرکل از همه طرف‌ها می‌خواهد حداکثر خویشتن‌داری را بکار گیرند و برای توقف فوری درگیری ها تلاش کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: دبیرکل بر تعهد خود در حمایت از فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای حل مناقشه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافقات دوجانبه تاکید می کند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد که این رژیم ۱۳۳ نقطه را در نوار غزه بمباران کرده است.

شبکه «الجزیره» قطر اعلام کرد از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از مجموع ۴۶۹ موشکی که از نوار غزه راهی سرزمین‌های اشغالی شده است، گنبد آهنین تنها توانسته ۱۵۳ فروند از آن را رهگیری کند.

ارتش صهیونیستی همچنین ادعا کرد که یک مقر واحد موشکی وابسته به جهاد اسلامی را را در «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه هدف قرار داده است.

از سوی دیگر قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تیراندازی و شلیک بمب‌های نورانی کرده اند.

این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای مقاومت در اقدامی تلافی جویانه در چندین نوبت سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات راکتی و موشکی قرار دادند که در جریان آن تاکنون تنها در جنوب سرزمین‌های اشغالی، ۱۶ صهیونیست زخمی شدند.

حمله راکتی مقاومت به سرزمین های اشغالی پس از آن انجام می شود که بامداد سه‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند که در پی آن، ۱۵ فلسطینی از جمله سه فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی، چند زن و کودک شهید شده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در جریان حملات امروز صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه نیز تا بدین لحظه شش فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و شمار اجمالی شهدای غزه به ۲۱ نفر رسید.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *