دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

استفاده از ماسک‌ صورت در پایتخت آرژانتین الزامی شد

استفاده از ماسک‌ صورت در پایتخت آرژانتین الزامی شد

 

*به گزارش روز سه شنبه تارنمای “بوئنوس آیرس تایمز”، براساس اعلام مقامات پایتخت آرژانتین، مردم این شهر موظف هستند از فردا (چهارشنبه) از ماسک‌های صورت در محافل عمومی استفاده کنند و افرادی که از این موضوع تبعیت نکنند بین ۱۰ هزار تا ۸۰ هزار پزو جریمه خواهند شد.

تهران – ایرنا – مسئولان شهر بوئنوس‌آیرس پایتخت آرژانتین با هدف جلوگیری از شیوع گسترده‌تر کرونا، استفاده از ماسک‌ صورت را برای مردم در مکان‌های عمومی از جمله در بخش حمل‌ونقل, مغازه‌ها و دفاتر عمومی الزامی کردند.

 

همچنین خروج شهروندان این شهر از منازلشان برای ورزش کردن ممنوع شد و فروش ماسک‌های ان-۹۵ به هر کسی غیر از کادر پزشکی و کمک‌رسانی غیرقانونی است.

در همین حال اوراسیو رودریگز لارتا شهردار بوئنوس آیرس اعلام کرد که عدم استفاده شهروندان از ماسک‌های صورت در مغازه‌ها و بخش حمل‌ونقل جریمه به همراه دارد.

وی تصریح کرد، همچنین مغازه‌ها و فروشگاههایی که کارکنانشان از این قوانین پیروی نکنند،تعطیل می‌شوند.

شهردار بوئنوس‌آیرس افزود: ما هر تدبیری را که بتوانیم برای جلوگیری از شیوع کرونا در بوئنوس آیرس به کار می‌بندیم. از هر سه شهروند آرژانتینی مبتلا به کرونا دو نفر علائم بیماری را ندارند اما می‌توانند موجب گسترش این ویروس شوند. برای جلوگیری از همه‌گیری بیشتر، همه ما باید اقدامات موثر را در دستورکار قرار دهیم که استفاده از ماسک‌های صورت در زمان خروج از منزل و یا حضور در مکان‌های عمومی از جمله این اقدامات لازم است.

تاکنون ۲۲۷۲ نفر در سراسر آرژانتین به کرونا مبتلا شده‌اند که ۹۸ فوتی داشته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *