دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

استیصال ماکرون در برابر مخالفان واکسن کرونا در فرانسه

استیصال ماکرون در برابر مخالفان واکسن کرونا در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه در ادامه انتقادات تندش علیه مخالفان واکسن کرونا گفت در برابر آن‌ها کوتاه نمی‌آید و «روی مخ آن‌ها» خواهد رفت.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بار دیگر از شهروندانی که مخالف دریافت واکسن کرونا هستند به تندی انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون در مصاحبه‌ای گفت: «واکسن نزده‌ها،  می‌خواهم واقعاً روی مخشان بروم و تا آخر به همین کار ادامه می‌دهیم. راهبرد ما این است».

رئیس جمهور فرانسه افزود: «آن‌ها را به زندان نمی‌فرستم، به طور اجباری به آن‌ها واکسن نمی‌زنم. آنچه به آن‌ها می‌گوییم این است که از پانزده ژانویه (ده روز دیگر) دیگر نمی‌توانید به هیچ رستورانی بروید، قهوه بخورید، به تئاتر و سینما بروید…».

«مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای فرانسه در واکنش به اظهارات ماکرون که تنها چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری بیان شده‌اند گفت: «یک رئیس جمهور نباید چنین حرف‌هایی بزند. امانوئل ماکرون لیاقت دفترش را ندارد».

ماکرون در مصاحبه جدید خود بار دیگر از تأیید شرکت در انتخابات خودداری کرده و به طور تلویحی گفت: «مایل هستم این کار را انجام دهم».

 رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه  نیز هشدار داده بود که چند هفته پیش‌رو سخت خواهد بود زیرا این کشور پس از ثبت ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت که بالاترین میزان ابتلای ثبت شده در یک شبانه‌روز در این کشور بوده، به سمت جشن‌های آرام سال نو می‌رود.

با این حال در ادامه اعتراض فرانسوی‌ها به صدور گذرنامه سلامت برای دریافت‌کنندگان واکسن کرونا، دور جدید تظاهرات علیه سیاست‌های ماکرون ۴ دی (روز کریسمس) در پاریس برگزار شد.

کسانی که در فرانسه واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت نکرده باشند از ورود به رستوران‌ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می‌شوند. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده، تست کرونای او در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

ماکرون پیش از این نیز در انتقادی تند و توهین‌آمیز از معترضان به  قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن‌ها نخواهد شد. ماکرون معترضان را بی‌عقل توصیف کرد و گفت: «چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده‌اند که می‌توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می‌کنیم».

انتهای پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *