پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” امریکن پراسپکت ” : ترامپ ، پمپئو و بولتون در حالی سیاست شکست خورده ای را علیه ایران آغاز کرده‌اند .

” امریکن پراسپکت ” : ترامپ ، پمپئو و بولتون در حالی سیاست شکست خورده ای را علیه ایران آغاز کرده‌اند .

*وزیر خارجه آمریکا تنها به فکر تأمین خشنودی ترامپ و رقابت با اوباما رئیس جمهور سابق است و دیگر هیچ توجهی به امور سیاست خارجه کشور ندارد.

*وی هیچ آگاهی از تاریخ گذشته ندارد و تنها خواهان کشاندن آمریکا به مرز جنگ با ایران است و با نادیده گرفتن دیگر سوابق نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه تنها به فکر آغاز جنگ دیگری در این منطقه است.

یک مجله آمریکایی امروز چهارشنبه نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مایک پمپئو و جان بولتون مشاوران اصلی وی در حالی سیاست شکست خورده ای را علیه ایران آغاز کرده‌اند که شکست آن از همان ابتدا مشخص بود.

به گزارش مجله، دولت ترامپ در حالی با نادیده گرفتن قوانین بین‌الملل از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد که باراک اوباما رئیس جمهور سابق با همتایان اروپایی بسیار برای امضای این توافق تلاش کرده بودند.

امریکن پراسپکت در ادامه می‌نویسد، ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌های علیه ایران در حقیقت اعتماد شرکای آمریکا را خدشه دار کرد.

مجله آمریکایی با انتقاد از مواضع پمپئو در مورد پرونده ایران می‌نویسد، وزیر خارجه آمریکا تنها به فکر تأمین خشنودی ترامپ و رقابت با اوباما رئیس جمهور سابق است و دیگر هیچ توجهی به امور سیاست خارجه کشور ندارد.

وی افزود: بدون شک باید گفت که در سیاست خارجه پمپئو هیچ هدفی جز منفعت طلبی فردی وجود ندارد.

مجله آمریکایی همچنین با انتقاد از مواضع جان بولتون نوشت، وی هیچ آگاهی از تاریخ گذشته ندارد و تنها خواهان کشاندن آمریکا به مرز جنگ با ایران است و با نادیده گرفتن دیگر سوابق نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه تنها به فکر آغاز جنگ دیگری در این منطقه است.

ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته با خروج از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران، تحریم‌ها علیه تهران را برگرداند که کشورهای مختلف بویژه امضا کنندگان این توافق با محکوم کردن این اقدام اعلام کردند که به برجام پایبند بوده و سازوکارهایی را برای ادامه تجارت با ایران از جمله از طریق اینستکس ایجاد می‌کنند.

منبع : ایرنا به نقل از مجله امریکن پراسپکت

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *