جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

انگلیس: سلاح‌های حامیان اوکراین در حال تمام شدن است

انگلیس: سلاح‌های حامیان اوکراین در حال تمام شدن است

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد، انبارهای نظامی کشورهای غربی به دلیل کمک‌هایشان به اوکراین در حال خالی شدن هستند و این مساله باعث شده تا آنها به دنبال تامین تسلیحات و مهمات برای اوکراین از دیگر کشورها باشند.ما واقعیت را می‌بینیم که داریم به خاطر ارسال کمک‌های نظامی و دفاعی به اوکراین انبارهای تسلیحاتی خود را خالی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست ضمن کم دانستن شانس کی‌یف برای پیوستن به ناتو در آینده‌ای نزدیک، غرب را به خاطر ادامه ارسال کمک‌های نظامی و دفاعی به اوکراین در میانه بن بست نظامی با روسیه مورد ستایش قرار داد.

وزیر دفاع انگلیس با این حال اذعان داشت: ما واقعیت را می‌بینیم که داریم به خاطر ارسال کمک‌های نظامی و دفاعی به اوکراین انبارهای تسلیحاتی خود را خالی می‌کنیم.

مقام‌های مطلع گفتند، انگلیس و دیگر کشورها به شدت مجبور شده‌اند تا برای تامین سلاح اوکراین از بازار بین‌المللی تسلیحات خریداری کنند که برخلاف تامین تسلیحات از انبارهای موجود خود این کشورهاست.

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوالی درباره دورنمای پیوستن کی‌یف به ناتو نسبت به قول دادن به کشورهایی چون اوکراین برای ملحق شدن به این ائتلاف نظامی هشدار داد و افزود: ما باید واقع بین باشیم و بگوییم چنین اتفاقی در نشست ویلنیوس، لیتوانی که ژوئیه برگزار می‌شود، انجام نمی‌شود. چنین چیزی به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد.

والاس همچنین فاش کرد که چندین کشور آماده امضای بسته‌های دفاعی چندجانبه یا دوجانبه با اوکراین به عنوان جایگزینی برای عضویت در ناتو هستند.

این وزیر کابینه انگلیس همچنین بابت ضدحمله اوکراین علیه روسیه نیز ابراز خوش‌بینی و پیش بینی کرد که کی‌یف شاید بتواند در پایان سال جاری میلادی کریمه را پس بگیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *