یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

تحرکات انگلیس برای رصد کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه

تحرکات انگلیس برای رصد کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه

یک منبع رسانه‌ای انگلیس، از استقرار ناوچه و تحرکات لندن برای رصد کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه در دریای شمال خبر داد.

به گزارش فارس، در شرایطی که تنش‌های روسیه و غرب بر سر اوکراین ادامه دارد، رصد تحرکات مسکو در دریای شمال توسط لندن خبرساز شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، یک روزنامه انگلیسی از استقرار ناوچه تیپ ۲۳ نیروی دریایی این کشور در دریای شمال برای رصد تحرکات روسیه در دریای شمال خبر داد.

روزنامه «تلگراف» در گزارش روز شنبه (دیروز) خود نوشت، ناوچه «اچ‌ام‌اس وستمینیستر» هم اکنون در دریای شمال مستقر است تا تحرکات کشتی‌ها و زیدریایی‌های روسیه در این دریا را تحت نظر داشته باشد.

به گزارش این رسانه، ناوچه اچ‌ام‌اس وستمینیستر در سال ۲۰۱۴ ارتقا یافته و به سیستم موشک سطح به هوای «سی سپتور» (Sea Ceptor) مجهز شده است و در «جزایر شتلند» در یک وضعیت آماده‌باش قرار دارد.

رسانه‌ای شدن تدارک انگلیس برای رصد تحرکات دریایی روسیه در بحبوحه تنش‌های غربی‌ها با مسکو بر سر موضوعاتی از قبیل اوکراین و هشدارهای روسیه درباره عضویت احتمالی این کشور در ناتو انجام شده است.

مقام‌های مسکو در سال‌های اخیر به واشنگتن، لندن و دیگر اعضای ناتو درباره افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده‌ و بارها طی هفته‌های اخیر عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی را خط قرمز خوانده‌اند.

انتهای پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *