پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” ترامپ ” : عربستان چیزی جز پول ندارد / به سخره گرفتن پادشاه عربستان توسط ” ترامپ “

” ترامپ ” : عربستان چیزی جز پول ندارد / به سخره گرفتن پادشاه عربستان توسط ” ترامپ “

*صادقانه به شما می‌گویم این کار (گرفتن پول از عربستان) آسانتر از گرفتن ۱۱۳.۵۷ دلار از یک مستاجر در یک منطقه بد در نیویورک است!

*عربستان، کشور بسیار ثروتمندی است. ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم و به آنها کمک هزینه می‌دهیم. آنها از ما بسیار خرید می‌کنند. آنها [سال گذشته] ۴۵۰ میلیارد دلار خرید کردند.

 

 

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود در ویسکانسین به جریان مکالمه تلفنی خود با پادشاه عربستان اشاره کرد و بار دیگر او و کشورش را به سخره گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت: «عربستان، کشور بسیار ثروتمندی است. ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم و به آنها کمک هزینه می‌دهیم. آنها چیزی جز پول ندارند و از ما بسیار خرید می‌کنند. آنها [سال گذشته] ۴۵۰ میلیارد دلار خرید کردند. می‌دانید کسانی هستند که می‌خواهند مراودات ما با عربستان سعودی قطع شود. آن‌ها ۴۵۰ میلیارد دلار خرید می‌کنند. من نمی‌خواهم آن‌ها را از دست بدهیم!»

اینکه “عربستان چیزی جز پول ندارد” آخرین جمله تحقیرآمیزی است که ترامپ درباره عربستان و پادشاه این کشور به زبان می‌آورد. او پیشتر نیز در اظهاراتی تحقیرآمیز گفته بود که اگر کمک‌های آمریکا نباشد عربستان دو هفته هم دوام نمی‌آورد.

ترامپ همچنین شب گذشته در جمع هواداران خود با اشاره به جریان گفتگوی تلفنی خود با ملک سلمان، پادشاه عربستان، ادامه داد من به پادشاه (عربستان) زنگ زدم. من پادشاه را دوست دارم. من به پادشاه گفتم ما داریم همه چیزمان را برای دفاع از شما از دست می‌دهیم، پادشاه شما پول زیادی دارید. درست است. او به من گفت چرا شما با من تماس گرفتید، هیچکس تاکنون چنین تماسی با من نگرفته بود. من به او گفتم، زیرا آن‌ها (احتمالا اشاره به رؤسای جمهور قبلی آمریکا) احمق بودند!

رئیس جمهور آمریکا در ادامه خطاب به هواداران خود تاکید کرد: ما در زمینه‌های بسیاری در حال همکاری با عربستان هستیم. صادقانه به شما می‌گویم این کار (گرفتن پول از عربستان) آسانتر از گرفتن ۱۱۳.۵۷ دلار از یک مستاجر در یک منطقه بد در نیویورک است!

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دیلی کالر

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *