سه شنبه 01 خرداد 1403 - Tuesday 21 May 2024

تظاهرات در تل آویو علیه فساد نتانیاهو و قانون شرایط اضطراری

تظاهرات در تل آویو علیه فساد نتانیاهو و قانون شرایط اضطراری

اسرائیلی‌ها در اعتراض به قوانین شرایط اضطراری جدید به دلیل کرونا که دولت درصدد مطرح کردن آن در مقابل پارلمان اسرائیل (کنست) در دوره آتی است، تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که صدها اسرائیلی برای تظاهرات در میدان رابین در تل‌آویو به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را نسبت به قوانین شرایط اضطراری جدید که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اختیارات گسترده‌ای را با بهانه شیوع ویروس کرونا می‌دهد، نشان دهند.

این شبکه اعلام کرد که تظاهرکنندگان یکی از خیابان‌های اصلی در تل‌آویو را از دو سمت بستند و نیروهای پلیس نیز ۱۲ تظاهرکننده را که پلاکاردهایی در مخالفت با نتانیاهو در دست داشتند، بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان بر این باور هستند که قوانین جدید به نتانیاهو اختیارات گسترده‌ای می‌دهد؛ از جمله اینکه به او اجازه می‌دهد به بهانه شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری تظاهرات‌ها شود.

تظاهرکنندگان اسرائیلی شعارهایی در محکوم کردن جرایم فسادی که نتانیاهو در آنها دست دارد، سر دادند و برخی از آنها پلاکاردهایی را در دست گرفتند که بر روی آن عبارت “نتانیاهو به معسیاهو” (در اشاره به زندانی با همین نام در شهر الرمله) نوشته شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *