دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

تیراندازی در تگزاس جان ۲ نفر را گرفت

تیراندازی در تگزاس جان ۲ نفر را گرفت

*اولین حمله ۱۹ روز بعد از آغاز سال رخ داد که مردی با استفاده از کلت کمری چهار نفر از اعضای خانواده‌اش از جمله دختر نوزادش را به قتل رساند .

*در بیشتر این کشتارها افرادی نقش داشتند که یکدیگر را می‌شناختند، مانند نزاع‌های خانوادگی، خشونت‌های ناشی از مواد مخدر یا گانگستری یا افرادی که خشم خود را علیه همکاران یا خویشاوندان خود نشانه گرفتند.

تهران- ایرنا- در جریان تیراندازی افراد مسلح به یک گروه فیلمبردار در ایالت تگزاس در نزدیکی هاستون تا کنون ۲ نفر کشته و ۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش شبکه‌ ای بی‌سی، “اد گونزالس” سرکلانتر هریس کاونتی بامداد روز یکشنبه گفت: در تیراندازی به تیم فیلمبرداران دو جوان ۲۰ و ۲۲ ساله کشته شدند.
دفتر سرکلانتر اعلام کرد: به دنبال این حادثه هفت مصدوم در سنین ۱۷ تا ۲۳ سالگی به بیمارستان منتقل شده‌اند.
براساس گزارش میدانی دفتر سرکلانتر هریس کاونتی، تا کنون عامل یا عوامل و دلیل این تیراندازی مشخص نشده است.
گونزالس در کنفرانس خبری گفت: ما می‌دانیم که در این حادثه یک گروه فیلمبردار مورد حمله قراره گرفته‌اند و فراتر از آن نمی‌دانیم که چه کسی مجری یا چه کسانی در آن شرکت داشته‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره حمله مسلحانه به مردم در آمریکا در سال ۲۰۱۹ نوشت: اولین حمله ۱۹ روز بعد از آغاز سال رخ داد که مردی با استفاده از کلت کمری چهار نفر از اعضای خانواده‌اش از جمله دختر نوزادش را به قتل رساند.
پنج ماه بعد، ۱۲ نفر دیگر در یک تیراندازی در محل کاری در ایالت ویرجینیا کشته شدند و آگوست گذشته (مرداد) ۲۲ نفر در تیراندازی در فروشگاه «والمارت» در شهر ال پاسوی ایالت تگزاس کشته شدند.
اگر کشتارجمعی را به غیر از فردی که مرتکب قتل شده است، کشته شدن ۴ نفر یا بیشتر تعریف کنیم در سال ۲۰۱۹ در کل ۴۱ مورد کشتار جمعی در آمریکا رخ داده است که از این میان ۳۳ مورد تیراندازی جمعی بوده که در این حوادث بیش از ۲۱۰ نفر کشته شده‌اند.
بیشتر این کشتارهای جمعی بندرت در صدر اخبار رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند و با توجه به این که مانند کشتارهای ال پاسو و شهر ادوسای تگزاس و تیراندازی در شهر دیتون اوهایو و غیره در اماکن عمومی رخ نداده‌اند در بین عموم مردم بازتاب نداشته‌اند.
در بیشتر این کشتارها افرادی نقش داشتند که یکدیگر را می‌شناختند، مانند نزاع‌های خانوادگی، خشونت‌های ناشی از مواد مخدر یا گانگستری یا افرادی که خشم خود را علیه همکاران یا خویشاوندان خود نشانه گرفتند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *