سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - Tuesday 14 May 2024

جنجال در پی دیدار اخیر سفیر امارات با خاخام اعظم قدس

جنجال در پی دیدار اخیر سفیر امارات با خاخام اعظم قدس

پس از انتشار ویدیوها و تصاویری از دیدار سفیر امارات در اراضی اشغالی با رئیس شورای حکام تورات و خاخام اعظم قدس، بحث و جدل گسترده‌ای میان فعالان به راه افتاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، تصاویر منتشر شده، نشان می‌دهد که محمد محمود آل خاجه، سفیر امارات در اراضی اشغالی در مقابل شالوم کوهن، رئیس شورای حکام تورات، خاخام اعظم در قدس تعظیم کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه خود به نام “اسرائیل بالعربیة” در توییتر اعلام کرد: محمد محمود آل خاجه با شالوم کوهن در منزلش در قدس دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف خصوص توافق ابراهیم گفت‌وگو کرده و هدایای نمادینی را به یکدیگر رد و بدل کردند و سفیر اماراتی از خاخام صهیونیست برای شرکت در مراسم افتتاح «معبد ادیان سه گانه ابراهیمی» در ابوظبی دعوت به عمل آورد.

در همین راستا، سایت خبری «کان» رژیم صهیونیستی گزارشی را در خصوص این دیدار منتشر کرده و در این گزارش آمده است، سفیر امارات تأکید کرد: ما به حکمت و دانش شخصی مانند خاخام نیاز داریم.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده، سفیر امارات می‌کوید: “وقتی به اسرائیل آمدم از دیدن مسجدی در تل‌آویو غافلگیر و بهت‌زده شدم، چرا که دیدن یک مسجد در این منطقه برخلاف چیزی بود که شبکه‌های مانند الجزیره از آن گزارش می‌دادند.”

اظهارات سفیر امارات، زانو زدن و تعظیم وی در مقابل خاخام اعظم قدس، خشم گسترده‌ای را در میان فعالان به دنبال داشت و آنها این اقدام سفیر امارات را «تحقیر و بی‌آبرویی» توصیف کردند.

فعالان تأکید کردند، باید بین موضع امارات به عنوان یک کشور و بین موضع مخالف ملت امارات با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و دوستدار فلسطین و حامی فلسطینیان و مقاومت آنها تفاوتی قائل شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *