یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

جورج قرداحی: هرگز استعفا نخواهم داد

جورج قرداحی: هرگز استعفا نخواهم داد

وزیر اطلاع رسانی لبنان بار دیگر اعلام کرد که موضع وی در قبال تجاوزگری عربستان سعودی در یمن تغییر نکرده است و وی هرگز استعفا نخواهد داد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، محافل نزدیک به جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کردند که وی در پاسخ به اظهارات نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان مبنی بر اینکه قرداحی بهتر است منافع ملی لبنان را در نظر داشته باشد، اعلام کرده است که هرگز استعفا نخواهد کرد و موضع وی درخصوص عربستان سعودی و جنگ یمن تغییر نکرده است.

نجیب میقاتی نخست وزیر و میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز در خصوص برون رفت از بحران کنونی لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس به توافق رسیدند. به جزئیات این توافق اشاره ای نشده است.

وی در این زمینه گفت در دیدار با میشل عون درباره خروج از بحران در روابط بیروت و برخی کشورهای عربی گفتگو کرده و درباره یک نقشه‌ راه نیز توافق حاصل شده است. وی خاطرنشان کرد: دولت لبنان عزم خود را جزم کرده است که بحران دیپلماتیک به وجود آمده با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی را حل و فصل کند.

این اقدام دولت لبنان پس از آن صورت می گیرد که تنش میان ریاض و بیروت در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درخصوص جنگ یمن شدت گرفت. روز جمعه ۷ آبان ماه، عربستان سعودی سفیر خود از لبنان را فراخواند، سفیر لبنان در این کشور را اخراج و واردات تمام کالاها از لبنان را متوقف کرد.

بهانه عربستان برای این اقدام انتشار ویدئویی از جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان بود که جنگ کشورهای عربی علیه یمن را محکوم کرده بود. این موضع‌گیری قرداحی یک ماه پیش از تصدی وزارت ایراد شده بود. علاوه بر این نه‌ تنها اخباری از احتمال اتخاذ اقدامات شدیدتر ریاض علیه بیروت در روزهای پیش‌رو منتشر شده است بلکه همچنین برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به تبعیت از عربستان سعودی، سفرای خود از لبنان را فرا خواندند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *