شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

دستگیری ۲ عضو اروپایی داعش در شمال افغانستان

دستگیری ۲ عضو اروپایی داعش در شمال افغانستان

یک رسانه انگلیسی اعلام کرد که طالبان دو عضو اروپایی داعش را هنگام ورود به افغانستان از مرزهای شمالی این کشور بازداشت کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای  تسنیم، منابع اعلام کردند طالبان دو نفر از اعضای داعش که قصد ورود به افغانستان از طریق گذرگاه «حیرتان» در مرز مشترک این کشور با ازبکستان داشتند را دستگیر کردند.

این منبع طالبان که خواست نامش فاش نشود به «گاردین» گفت یکی از اعضای داعش گذرنامه انگلیس و دیگری گذرنامه یک کشور اروپایی دیگر را داشت و آن‌ها هنگام دستگیر شدن 10 هزار پوند پول نقد، لباس‌های نظامی و دوربین‌های دید در شب به همراه داشتند.

منبع افزود که دستگیری این اعضای داعش در پی اطلاع دهی ازبکستان به طالبان صورت گرفت.

یک منبع ازبک نیز اظهار داشت که هر دو عضو داعش هنگام پرواز به پایتخت ازبکستان گذرنامه انگلیس داشتند و روشن نیست که آیا یکی از آن‌ها در مرز افغانستان از پاسپورت کشور دیگری استفاده کرده یا اینکه منبع طالبان در شناسایی گذرنامه اشتباه کرده است.

این منبع ادامه داد که نیروهای مرزی ازبکستان به این افراد مشکوک شده بودند اما به دلیل اینکه قوانین این کشور را نقض نکرده بودند امکان بازداشت آن‌ها را نداشتند، بنابراین به طالبان درباره آن‌ها هشدار دادند.

وی با تاکید بر اینکه روادید آن‌ها مشکلی نداشت، افزود که این افراد به نیروهای مرزی ازبکستان گفتند که برای دیدار با بستگان خود می‌خواهند به ولایت ننگرهار بروند و در توضیح درباره به همراه داشتن جلیقه‌هایی مانند جلیقه‌های انتحاری اما بدون وجود مواد منفجره نیز ادعا کردند که این‌ها چیزهایی بود که فقط بنظر آن‌ها “جالب” بوده و به همین دلیل آن را به همراه دارند.

طالبان تاکنون بطور رسمی درباره بازداشت این اعضای اروپایی داعش واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *