پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - Thursday 16 May 2024

دوشنبه سیاه صهیونیست ها

دوشنبه سیاه صهیونیست ها

 هلاکت 50 نظامی صهیونیست در یک روز جنگ غزه نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی در باتلاق این جنگ فرو رفته و نه تنها هیچ دست آوردی در تجاوز به غزه نداشته بلکه با ادامه این جنگ فقط تلفات آن روز به روز بالا می رود.

به گزارش ایرنا، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای با تایید هلاکت 50 نظامی این رژیم در روز گذشته (دوشنبه) در نوار غزه اعتراف کرد که این رژیم با یک فاجعه بزرگ مواجه شده است.

شبکه العربیه نیز در خبری به نقل از منابع خود از هلاکت ۲۲ نظامی صهیونیست بر اثر انفجار دو ساختمان و هدف قرار گرفتن یک تانک اسراییل و انفجار یک تونل در خان یونس (در نوار غزه) خبر داد که این خبر هم نشان داد تله رزمندگان برای صهیونیست های متجاوز بسیار کارساز بوده و راه فراری برای انها باقی نگذاشته است.

در همین رابطه کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی هم با اعتراف به هلاکت نظامیان صهیونیست گزارش داد که «دیروز اگر سخت‌ترین روز نبرد در نوار غزه نبوده باشد، قطعا یکی از سخت‌ترین روزها بوده است».

این شبکه همچنین گزارش داده که، دو حادثه بسیار خطرناک در جنوب نوار غزه اتفاق افتاده که اجازه انتشار جزئیات آن داده نشده است.

در همین حال، برخی منابع صهیونیستی هم اعلام کرده اند که نظامیان صهیونیست که تعداد آنها ۴۰ نظامی بوده، دیروز در کمین سخت القسام در خان یونس گرفتار شدند.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که یک تونل بمب‌گذاری شده دیروز پس از ورود نظامیان اسرائیلی به داخل آن توسط رزمندگان مقاومت منفجر شد که در اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته شدند.

از نشانه های تلفات بالای صهیونیست ها در روز گذشته حضور چندین بالگرد امدادی رژیم صهیونیستی در منطقه عملیاتی خانیونوس (جنوب نوار غزه) برای انتقال کشته‌ها و زخمی های صهیونیست ها بوده است.

شبکه الجزیره قطر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیانش که طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه به هلاکت رسده اند به ۲۴ افسر و نظامی افزیش یافته است.

تناقض در آمار صهیونیست ها

در حالی که رسانه ها و منابع صهیونیستی شمار نظامیان کشته شده دیروز صهیونیست ها را بیش از 50 نفر اعلام کرده اند، اما ارتش رژیم صهیونیستی شمار نظامیان به هلاکت رسیده در نوار غزه طی این مدت را فقط ۲۱ نفر اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده که از ابتدای شروع حمله زمینی به غزه (از 27 اکتبر/ پنج آذر) فقط ۲۲۴ افسر و نظامی این رژیم در درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطین کشته شده اند و این در حالی است که منابع مستقل و حتی صهیونیستی این آمار را غیر واقعی دانسته و آن را بسیار بیشتر می دانند.

هرچند مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به دنبال کتمان تلفات و خسارت های ارتش تل آویو هستند، اما عملیات منسجم و کوبنده دیروز رزمندگان مقاومت غزه به حدی برای صهیونیست ها دردناک بوده که “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسراییل خواستار تحقیق در این باره و جلوگیری از تکرار آن شده است.

هر چه از جنگ غزه می گذرد، دامنه تلفات و خسارت های وارده به صهیونیست‌ها نیز بیشتر می‌شود و هر چه زمان طولانی‌تر می‌گردد، خستگی و ترس نظامیان صهیونیست نیز بیشتر می شود.

جنگ نابرابر غزه در حالی وارد یکصد ونهمین روز خود شده که ارتش تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی هر روز به تلفاتش در این منطقه افزوده می شود به حدی که تیپ های مخصوص گولانی و چتربازان با دادن تلفات بسیار زیاد مجبور به عقب نشینی از نوار غزه شده اند؛ این دو تیپ در راس جنگ ارتش صهیونیستی در نوارغزه هستند، زیرا از حیث آموزشی و تجهیزات، بهترین و ستون فقرات نیروهای باصطلاح ویژه رژیم صهیونیستی هستند. در طی حدود دو ماه گذشته، تیپ گولانی متحمل ضربات سنگین به دست رزمندگان مقاومت شده به حدی که بنابر اعلام منابع صهیونیستی یک چهارم از نظامیانش را از دست داده و دهها نفر دیگر از این تیپ نیز زخمی یا معلول شده اند و خروج این تیپ که فرماندهان آن بارها از محو غزه سخن به میان آورده بودند، به مثابه شکست نظامی به ویژه با توجه به تلفات این تیپ در روزهای گذشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی که از آغاز عملیات “طوفان الاقصی” به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته های نظامی خود را اعلام می کند، تا به امروز فقط به هلاکت کمتر از 660 نظامی خود به صورت رسمی اعتراف کرده و این در حالی است که حتی منابع صهیونیستی نیز آمار تلفات صهیونیست ها در جنگ زمینی غزه را چندین برابر این آمار می دانند.

با گذشت 109 روز از جنگ غزه، حجم خودسانسوری نیز در ارتش رژیم صهیونیستی بسیار بالاتر رفته و خانوداه‌های نظامیان صهیونیست نیز از سرنوشت فرزندان اعزامی خود به نوار غزه اطلاع کمی دارند و بعضا یک خبرنگار و یا یک نظامی صهیونیست آماری ارایه می دهد و ولوله ای در سرزمین های اشغالی ایجاد می کند. همچون آماری که چندی پیش یک افسر صهیونیست درباره کشته های این رژیم در نوار غزه افشا کرد.

این نظامی صهیونیست که اخیرا از جنگ غزه بازگشته در فیلمی که در شبکه و رسانه های مختلف منتشر شده با رد آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، از هلاکت ۳ هزار نظامی صهیونیست و همچنین زخمی شدن ۱۱ هزار نظامی دیگر خبر می دهد، خبری که برخی از منابع صهیونیستی نیز آن را تایید کرده اند. باید گفت که کتمان آمار حقیقی شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه غزه، به دلیل ترس از واکنش های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین های اشغالی انجام می‌گیرد.

شمار تانک ها، خودروهای زرهی، نفربرها و بولدوزرهای منهدم شده صهیونیست ها در طول جنگ غزه نیز مرز 900 دستگاه گذشته که آمار بسیار وحشتناکی برای صهیونیست ها می باشد؛ البته باید تعداد دهها خودرو و تانک انهدام شده صهیونیست ها در شمال فلسطین اشغالی توسط حزب الله را نیز به آن افزود.

اشغالگران صهیونیست تا به امروز پنج لشکر خود را در قالب نیروهای ویژه (همچون گولانی و چتربازان)، پیاده، لشکرهای زرهی (تانک های مدرن و نفربرها) و نیروهای پشتیبانی و احتیاط را با استعداد بیش از ۳۰۰ هزار نظامی به جنگ در غزه اعزام کرده اند که با خروج تیپ گولانی و گردان هایی از چتربازان و برخی گردان های های زرهی، فضا برای رزمندگان مقاومت بیشتر فراهم شده تا نظامیان متجاوز باقی مانده را راحت تر و بیشتر هدف قرار دهند.

اعتراض نظامیان و مقامات سیاسی صهیونیست به ادامه جنگ در غزه

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که نظامیان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که به تازگی از غزه خارج شده اند، به عدم تحقق اهداف جنگ در غزه اعتراض کردند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد، گروهی از نظامیان ذخیره ارتش اسراییل که به تازگی از نوار غزه خارج شدند، هنگام خروج از پایگاه “تسلیم” با نصب بنرهای اعتراضی روی خودروهای نظامی خود با مضمون محقق نشدن اهداف جنگ در غزه، به ادامه این شرایط معترض شدند.

پیش تر “ایهود باراک” نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز با اذعان به عدم دستیابی این رژیم به اهدافی که برای تجاوز نظامی به غزه اعلام کرده، اعتراف کرد که حماس شکست نخورده است.

سردرگمی مقامات تل آویو از ادامه و یا توقف جنگ در غزه

در روزهای اخیر بارها شماری از سران تل آویو از جمله نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر طبل ادامه جنگ در غزه کوبیده اند، ولی از طرف دیگر سران اسراییل در پشت صحنه به دنبال خروج باصطلاح آبرومندانه از باتلاق غزه هستند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه شب جزئیاتی از پیشنهاد جدید این رژیم برای مبادله اسرا با حماس را منتشر کرد موضوعی که نشان می دهد مقامات تل آویو در ظاهر اعلام می کنند که خواستار ادامه جنگ هستند و در باطن به دنبال راه خروج از این جنگ هستند.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای این مبادله شامل آزادی اسرای غیر نظامی در ازای آتش بس طولانی مدت است.

این رسانه صهیونیستی افزوده است: این پیشنهاد شامل عقب نشینی تاکتیکی ارتش رژیم صهیونیستی از چندین منطقه در نوار غزه است.

در پیشنهاد رژیم صهیونیستی همچنین آزادی اسرای امنیتی فلسطینی از زندان‌های این رژیم قید شده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده که به زودی مذاکرات تبادل اسرا به خاطر فشارهای آمریکا از سر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که جنبش حماس بارها اعلام کرده که شرط هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی، توقف کامل جنگ در غزه است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *