دوشنبه 28 خرداد 1403 - Monday 17 June 2024

رئیس‌جمهوری قرقیزستان: هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله با تروریسم نیست

رئیس‌جمهوری قرقیزستان: هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله با تروریسم نیست

رئیس‌جمهوری قرقیزستان در نشست شورای روسای سازمان‌های امنیتی و خدمات ویژه اعضای مستقل کشورهای مشترک المنافع (CIS) گفت: هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله با تروریسم نیست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آسیاتودی، صدیر جپاروف در پنجاه و چهارمین نشست این شورا در بیشکک پایتخت قرقیزستان، تروریسم و افراط‌گرایی را یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه امنیتی کشورها و جهان عنوان کرد.

وی با اشاره به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس مسکو که جان بسیاری را گرفت، گفت: این حادثه نیاز به تقویت نقش سرویس‌های اطلاعاتی، بهبود کار و تلاش مشترک برای تضمین امنیت کشورها را نشان داد.

جپاروف با تاکید بر اینکه هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله با تهدید تروریسم نیست، خاطرنشان کرد که به‌تازگی خطرات و تهدیدات تروریستی جدیدی ظهور کرده و بزرگترین خطر به جرایم و تروریسم سایبری مربوط است.

رئیس‌جمهوری قرقیزستان همچنین بر نقش مهم شورای روسای سرویس‌های اطلاعاتی اعضای مستقل کشورهای مشترک المنافع در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. به گفته وی، در شرایطی که تهدید تروریسم و افراط گرایی به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است، تصمیمات این نهاد کلید تضمین امنیت کشورهای عضو مشترک المنافع است.

در پنجاه و چهارمین نشست شورای روسای سازمان‌های امنیتی و خدمات ویژه اعضای مستقل کشورهای مستقل مشترک المنافع، شرکت‌کنندگان همکاری در زمینه مقابله با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در مورد چگونگی بهبود تبادل اطلاعات در این زمینه از فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی صحبت کردند. آنها همچنین در مورد توسعه رویکردهای مشترک برای ارزیابی تهدیدات علیه امنیت اعضای مستقل کشورهای مشترک المنافع و افزایش اثربخشی تعامل برای خنثی کردن آنها بحث کردند.

۹ کشور شامل ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، مولداوی، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان از دسامبر ۲۰۱۰ ( آذر ۱۳۸۹) قرارداد CIS را تأیید کردند و اکنون عضو کامل این سازمان هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *