چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

رئیس حکومت تایوان: جنگ، گزینه ما نیست

رئیس حکومت تایوان: جنگ، گزینه ما نیست

*جنگ یک گزینه نیست. هیچ یک از طرفین نمی توانند به طور یکجانبه وضعیت موجود را با ابزارهای غیر صلح آمیز تغییر دهد ،

 در گرماگرم تشدید تنش‌ها میان پکن و شبه جزیره تایوان، خانم تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان روز شنبه بر برقراری صلح و ثبات در این منطقه تاکید کرد و افزود جنگ به عنوان یک گزینه ما به شمار نمی آید.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آسیا «سی ان ای»، تسای در جریان یک سخنرانی در تایپه متعهد شد صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان در بحبوحه تنش های شدید با چین، حفظ کند.

رئیس حکومت تایوان ادعا کرد این شبه جزیره در برابر فشارهای چین تسلیم نخواهد شد.

رئیس حکومت تایوان افزود: جنگ یک گزینه نیست. هیچ یک از طرفین نمی توانند به طور یکجانبه وضعیت موجود را با ابزارهای غیر صلح آمیز تغییر دهد.

تسای افزود: اگرچه تایوان توسط خطرات متعددی احاطه شده است، اما به هیچ وجه خطری را متوجه سوی دیگر نخواهد کرد. ما یک مدیر مسئولیت پذیر هستیم و تایوان در کنار کشورها و جوامع دموکراتیک در سراسر جهان خواهد بود تا به طور مشترک این خطرات را خنثی کند.

بر اساس این گزارش، چین که جزیره تایوان را متعلق به خود می‌داند، از زمان روی کار آمدن تسای در سال ۲۰۱۶، فشارهای نظامی و دیپلماتیک خود را برای وادار کردن جزیره تایوان به پذیرش حاکمیت چین افزایش داده است.

همچنین این گزارش مدعی شده است پکن درخواست‌های تسای برای مذاکره را رد کرده است و او را جدایی طلب می داند. این در حالیست که تسای بارها متعهد شده است از آزادی و برقراری دموکراسی در تایوان دفاع کند.

به استناد گزارشهای خبری، این بسته شامل ارسال ذخایر موجودتسلیحات نظامی آمریکا به تایوان یا اختصاص تجهیزات پشتیبانی به این جزیره است.

کنگره به بایدن اجازه داده است تا بر اساس قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۲۳ از یک میلیارد دلار موجودی ایالات متحده برای برقراری دموکراسی جزیره تایوان استفاده کند.

مارتین ماینرز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که سال گذشته به منظور ارائه کمک های امنیتی حیاتی برای حمایت از تایوان، به مقام کاهش بودجه ریاست جمهوری اجازه داده شد. ماینرز گفت: “رویکرد دولت” با سیاست های قدیمی ایالات متحده که در قانون روابط تایوان مشخص شده است، سازگار است”.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن و متحدانش به طور فزاینده ای نگران سرعت مدرن سازی نظامی چین هستند.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در اظهاراتی مخالفت خود را با تشدید روابط نظامی آمریکا و مقامات تایوان ابراز کرد و هشدار داد ایالات متحده در حال تبدیل تایوان به بشکه باروت است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مائو تاکید کرد که فروش تسلیحات آمریکا به حکومت تایوان به طور جدی اصل چین واحد را نقض و و روابط چین وآمریکا را دچار مخاطره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی ایالات متحده و مقامات تایوان روابط نظامی خود را افزایش داده‌اند، گفت: بازدید دلالان اسلحه و به اصطلاح انجمن دفاعی آمریکا گواه دیگری است بر اینکه ایالات متحده در حال تبدیل تایوان به بشکه باروت است که این موضوع برای هموطنان تایوانی ما دردسر ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *