شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

روایت‌ها از سخت‌ترین روز ارتش اسرائیل در غزه

روایت‌ها از سخت‌ترین روز ارتش اسرائیل در غزه

صبح روز دوشنبه، وقوع انفجار مهیب در شمال غزه، 21 نظامی اسرائیلی را به کام مرگ برد تا بدترین روز اشغالگران از زمان ورود به غزه نام گیرد.

 فارس، «صبحی سخت، دردناک و غیرقابل تحمل»، «سخت‌ترین روز بعد از شروع جنگ»، ««صبحِ دردناک» و «دل شکسته‌ایم»؛ این‌ها بخشی از توصیفاتی است که سران رژیم اسرائیل امروز (۳ بهمن) از واقعه صبح روز گذشته به زبان جاری کرده‌اند؛ زمانی که حداقل ۲۱ نظامی ارتش این رژیم در حمله رزمندگان مقاومت کشته شدند.

اما در چگونگی وقوع این مقدار تلفات، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که نیروهای فلسطینی ابتدا با گلوله آر.پی.جی یک تانک را منهدم کردند، سپس انفجار بزرگی در یک ساختمان دو طبقه که نظامیان اسرائیلی داخل یا کنار آن بودند رخ داد و تمامی ساختمان بر روی آن‌ها آوار شد.

او گفت: «ماموریت ما در یک شرایط سخت امنیتی انجام می‌شود و آنچه دیروز اتفاق افتاد، یک فاجعه واقعی بود؛ این جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد».

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) نیز گفت که نظامیان اسرائیلی در حال نصب مواد منفجر داخل ساختمان بودند تا آن را به طور کامل منهدم کنند، در همین حال نیروهای حماس از راه رسیده و با شلیک موشک‌های ضد زره به سمت ساختمان، باعث انفجار بزرگ و سپس ریزش تمامی ساختمان بر روی نظامیان اسرائیل شدند.

به گفته این شبکه، ساختمان مذکور در ۶۰۰ متری خط مرزی غزه رخ داد و عملیات امداد و نجات برای نجات نظامیان زیرآوار مانده تا ساعات نیمه شب ادامه داشت. شبکه کان همچنین گفت پرسنل تانکی هم که مورد هدف قرار گرفته، به شدت آسیب دیده‌اند.

روزنامه یدیعوت احارانوت نیز در گزارشی نوشت طبق تحقیقات اولیه، شلیک دو گلوله آر.پی.جی، یکی به سمت تانک و دیگری به سمت ساختمانی که نظامیان اسرائیلی در آن مستقر بودند، باعث این انفجار بزرگ شده است.

اما وبسایت عبری واللا، در بیان اینکه چرا نظامیان اسرائیلی اقدام به بمب‌گذاری در آن ساختمان می‌کردند، نوشت: «ارتش قصد داشت با انفجار ۱۰ خانه در منطقه المغازی، مکان‌های اختفای نیروهای حماس را از بین ببرد و همزمان دید بهتری نسبت به منطقه داشته باشد». وبسایت واللا ریزش این ساختمان را به «زلزله» تشبیه کرد.

در این میان «زیاد حلبی» خبرنگار شبکه الحدث در قدس اشغالی نیز در شرح ماجرا گفت:‌«دو نیروی عزالدین القسام از داخل یک تونل در نزدیکی ساختمان خارج شدند، اولی به سمت ساختمان که کار بمب‌گذاری در آن تمام شده بود، شلیک کرد و دومی هم تانکی که برای محافظت از سربازان اسرائیلی در آن‌‌جا بود را هدف قرار داد».

او به نقل از منابع ارتش اسرائیل گفت که در این انفجار ۲۱ نظامی از نیروهای ذخیره از جمله هفت افسر کشته شدند. سه نظامی دیگر نیز از تیپ چتربازان در منطقه دیگری در خان یونس کشته شده‌‌اند.

با کشته شدن ۲۴ نظامی مذکور، کشته‌های ارتش اسرائیل از ابتدای جنگ غزه طبق آمار اعلامی مقامات این رژیم به ۵۵۶ نفر افزایش یافت. همچنین طبق آمار ارتش اسرائیل ۲۲۱ نظامی نیز از ابتدای آغاز عملیات زمینی در غزه کشته شده‌اند، گروههای مقاومت آمار تلفات اشغالگران را بسیار بیش از این می‌دانند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *