پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

روزانه ۳ نفر در آمریکا به‌دست پلیس به قتل می‌رسند

روزانه ۳ نفر در آمریکا به‌دست پلیس به قتل می‌رسند

 همزمان با تشدید رفتار نژادپرستانه توام با خشونت پلیس آمریکا در یکسال گذشته، آمارها حکایت از آن دارد که از زمان آغاز دادگاه جورج فلوید، بطورمیانگین روزانه سه نفر به دست پلیس این کشور به قتل رسیده اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: از زمان آغاز دادگاه «درک شووین» پلیس قاتل جورج فلوید- از ۹فروردین۱۴۰۰، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز بدست نیروهای پلیس آمریکا به قتل رسیدند که در مجموع به ۶۴ فقره قتل می رسد.

نیویورک تایمز افزود: تنها هفت ساعت پس از آغاز دادگاه درک شووین، پلیس شیکاگو یک نوجوان ۱۳ ساله لاتین تبار را به ضرب گلوله از پای درآورد.

این نشریه آمریکایی در ادامه فجایع پلیس آمریکا نوشت: درست یک روز پس از این دادگاه بود که این بار پلیس آمریکا جوان سیاهپوست ۳۲ ساله را در «جکسون ویل» ایالت فلوریدا به جای استفاده از سلاح برق گیری «تیزر»، با اسلحه کمری به قتل رساند.

نیویورک تایمز نوشت: طی سه هفته گذشته و از زمان برگزاری دادگاه درک شووین به اتهام قتل جورج فلوید، ۶۴ مورد کشتار توسط پلیس آمریکا رخ داد که حداقل در ۴۲ مورد آنها پلیس افراد به قتل رسانده را متهم به داشتن سلاح گرم کرده است؛ اکثر افرادی که از ۹ فروردین ماه بدین سو بدست  پلیس آمریکا به قتل رسیدند مردان سیاهپوست و یا لاتین تبار بودهد و اکثر آنها زیر ۳۰ سال سن داشته که از این تعداد ۴ جان باخته نوجوان بوده اند.

قتل عام سالانه ۱۱۰۰ شهروند آمریکایی بدست پلیس

نیویورک تایمز نوشت: از سال ۲۰۱۳میلادی و  بنابر داده های «نظارت بر خشونت پلیس» (Mapping Police Violence) سالانه یکهزار و ۱۰۰ شهروند آمریکایی در خشونت های پلیس به قتل می رسند، افرادی که به مانند جورج فلوید فاقد هرگونه مقاومت در برابر پلیس و یا داشتن سلاح گرم هنگام به قتل رسیدن توسط پلیس بوده اند.

پلیس آمریکا به تهدید خبرنگاران روی آورد

حال نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب اعتراض ها و دراقدامی تازه برای پنهان داشتن ابعاد آن، مبادرت به تهدید خبرنکار کردند.

روزنامه آمریکایی یو. اس. ای تودی نوشت: پلیس منیاپولیس در ایالت مینه سوتا خبرنگارانی که به پوشش اعتراض ها به اقدامات خشونت بار پلیس می پردازند را شناسایی و در یک محل  گردهم می آورد.

یو. اس. ای تودی افزود: پلیس این خبرنگاران را وادار می کند تا بر روی شکم خود خوابیده و تنها در صورتی به آنها اجازه ترک محل را می دهد که از چهره و کارت خبرنگاری، کارت شناسایی و حتی گواهینامه رانندگی آنها میتندسازی شود.

بنابراین گزارش، پلیس گشت ایالت مینه سوتا روز گذشته در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پلیس بدان جهت مبادرت به عکس گرفتن از خبرنگاران، کارت های شناسایی و بعضا گواهی نامه های آنان کرده اند که روند شناسایی این افراد را تسریع کنند.

پلیس آمریکا می کشد، محکوم و مجرم نمی شود

نشریه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی عنوان کرد: ماموران پلیس در سال گذشته میلادی تنها ۹۸۵ شهروند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک از این موارد نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند، پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *